DURNOVÁ, Gabriela. Jak na výuku cizího jazyka pro specifické účely u méně tradičních oborů aneb Co když nevyučuji obchodní či právní angličtinu? (Coping with the Challenge of Teaching English for “Less Common” Specific Purposes Or What If I Do Not Teach Business or Legal English?). In Marta Rybičková. Sdílení zkušeností - II. konference projektu COMPACT. 1st ed. Brno: Masarykova univerzita, 2011, p. 56-66, 10 pp. ISBN 978-80-210-5413-4.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Jak na výuku cizího jazyka pro specifické účely u méně tradičních oborů aneb Co když nevyučuji obchodní či právní angličtinu?
Name (in English) Coping with the Challenge of Teaching English for “Less Common” Specific Purposes Or What If I Do Not Teach Business or Legal English?
Authors DURNOVÁ, Gabriela (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution).
Edition 1. vyd. Brno, Sdílení zkušeností - II. konference projektu COMPACT, p. 56-66, 10 pp. 2011.
Publisher Masarykova univerzita
Other information
Original language Czech
Type of outcome Proceedings paper
Field of Study 60200 6.2 Languages and Literature
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
RIV identification code RIV/00216224:14640/11:00056573
Organization unit Language Centre
ISBN 978-80-210-5413-4
Keywords (in Czech) anglický jazyk; speciální pedagogika; výuka; výukové materiály; e-learning; hodnocení; zpětná vazba
Keywords in English English language; special needs education; instruction; study materials; e-learning; assessment; feedback
Changed by Changed by: Mgr. Gabriela Hublová, Ph.D., učo 63926. Changed: 2/4/2012 11:22.
Abstract
Příspěvek představuje pojetí výuky cizího jazyka pro specifické účely pro obor, který dosud nedisponuje relevantními zdroji. Koncepce stejně jako příprava jazykových kurzů je tak plně v kompetenci autorů-vyučujících. V úvodu jsou vysvětleny důvody vzniku kurzu anglického jazyka pro speciální pedagogy. Další části seznamují s hledisky, která byla zohledněna při tvorbě kurzu, s obsahem kurzu, tj. s vytvořenými výukovými materiály a e-learningovými oporami, a rovněž se zvoleným systémem testování a hodnocení. Součástí je rovněž evaluace nových výukových materiálů a organizace kurzu z pohledu studentů.
Abstract (in English)
The paper presents a possible way of coping with the challenge of teaching ESP in a discipline that cannot benefit from a range of existing resources because no relevant resources for either teachers or students are available. The concept and the design of such a course is therefore handled solely by the lecturers who first need to succeed as "pioneer-authors". The introduction gives reasons for creating a course of English for Special Needs Educators. Next sections discuss the aspects considered at the stage of the course design, present the course syllabus and the course aims, and introduce the system of study materials and e-learning tools, as well as the adopted way of testing and assessing students’ knowledge and skills. Finally, the results of students’ feedback are also included.
Links
CZ.1.07/2.2.00/07.0442, interní kód MUName: Kompetence v jazykovém vzdělávání na Masarykově univerzitě - COMPACT (Acronym: COMPACT)
Investor: Ministry of Education, Youth and Sports of the CR, Competences in Language Education at Masaryk University - COMPACT, 2.2 Higher education
PrintDisplayed: 1/8/2024 00:37