Other formats:
BibTeX
LaTeX
RIS
@article{978367, author = {Kubiatko, Milan and Švandová, Kateřina and Šibor, Jiří and Skoda, Jiří}, article_number = {1}, keywords = {attitudes toward chemistry; questionnaire with scale items; lower secondary school pupils}, language = {cze}, issn = {1211-4669}, journal = {Pedagogická orientace}, title = {Vnímání chemie žáky druhého stupně základních škol}, volume = {22}, year = {2012} }
TY - JOUR ID - 978367 AU - Kubiatko, Milan - Švandová, Kateřina - Šibor, Jiří - Skoda, Jiří PY - 2012 TI - Vnímání chemie žáky druhého stupně základních škol JF - Pedagogická orientace VL - 22 IS - 1 SP - 82-96 EP - 82-96 SN - 12114669 KW - attitudes toward chemistry KW - questionnaire with scale items KW - lower secondary school pupils N2 - Výzkumných prací týkajících se zkoumání postojů žáků k chemii není mnoho. Ve většině případů se jedná o výzkumné práce zaměřené na vliv genderu na utváření postojů k uvedenému předmětu. V předkládané studii byl kromě vlivu genderu zjišťován i vliv ročníku, oblíbeného předmětu a celkový postoj žáků k chemii. Výzkumný vzorek byl tvořen 379 žáky druhého stupně z osmi českých základních škol. Poměr děvčat a chlapců byl přibližně vyrovnaný. Více žáků bylo z osmého ročníku (n = 236) a žáků s oblíbeným přírodovědným předmětem bylo 102. Jako výzkumný nástroj byl použít dotazník obsahující 25 škálovaných položek Likertova typu. Použitím faktorové analýzy byly položky rozděleny do 4 dimenzí: Zájem o chemii, Význam chemie, Budoucí život a chemie, Chemické experimenty. Na zjištění rozdílů u jednotlivých proměnných byl použit t-test pro nezávislé výběry. Významný rozdíl byl zjištěn pouze u proměnné oblíbený předmět ve prospěch žáků s chemií jakožto oblíbeným předmětem. Děvčata dosahovala pozitivnějšího postoje k chemii než chlapci. Žáci obou ročníků dosáhli přibližně vyrovnané skóre. Na závěr jsou navrženy možnosti dalšího směřování výzkumu v této oblasti. ER -
KUBIATKO, Milan, Kateřina ŠVANDOVÁ, Jiří ŠIBOR and Jiří SKODA. Vnímání chemie žáky druhého stupně základních škol (Lower secondary school pupils perception of chemistry). \textit{Pedagogická orientace}. 2012, vol.~22, No~1, p.~82-96. ISSN~1211-4669.
|