TRNOVÁ, Eva and Josef TRNA. Hands-on experimental activities in inquiry-based science education. In Divjak S. Proceedings book of the joint international conference MPTL'16 - HSCi 2011. Ljubljana: University of Ljubljana, Slovenia, 2011, p. 293-298. ISBN 978-961-269-637-5.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Hands-on experimental activities in inquiry-based science education
Name in Czech Hands-on experimenální aktivity v badatelsky orientovaném přírodovědném vzdělávání
Authors TRNOVÁ, Eva (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution) and Josef TRNA (203 Czech Republic, belonging to the institution).
Edition Ljubljana, Proceedings book of the joint international conference MPTL'16 - HSCi 2011, p. 293-298, 6 pp. 2011.
Publisher University of Ljubljana, Slovenia
Other information
Original language English
Type of outcome Proceedings paper
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Slovenia
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Publication form printed version "print"
WWW URL
RIV identification code RIV/00216224:14410/11:00056722
Organization unit Faculty of Education
ISBN 978-961-269-637-5
Keywords (in Czech) hands-on experimenty; badatelsky orientované přírodovědné vzdělávání
Keywords in English hands-on experiments; inquiry-based science education
Tags International impact, Reviewed
Changed by Changed by: doc. RNDr. Eva Trnová, PhD., učo 26136. Changed: 27/2/2017 08:56.
Abstract
The paper deals with a research of the hands-on experimets used in IBSE: Inquiry-Based Science Education. Hands-on activities play a crucial role in all four levels of IBSE. The principle of IBSE is presented on a particular example of hands-on activities in the frame of European research project PROFILES. Used research method is design-based research. The core outcome is the role of hands-on activity in science education.
Abstract (in Czech)
Článek se zabývá výzkumem hands-on aktivit aplikovaných v IBSE: badatelsky orientovaném přírodovědném vzdělávání. Hands-on aktivity hrají zásadní roli ve všech čtyřech úrovních IBSE. Princip IBSE je prezentován na konkrétním příkladu hands-on aktivity v rámci evropského výzkumného projektu PROFILES. Použitou výzkumnou metodou je konstrukční výzkum. Hlavním výstupem výzkumu je role hands-on experimentů v přírodovědném vzdělávání.
Links
266589, interní kód MUName: PROFILES—Professional Reflection-Oriented Focus on Inquiry-based Learning and Education through Science (Acronym: PROFILES)
Investor: European Union, Cooperation
PrintDisplayed: 8/6/2024 07:30