D 2011

Hands-on experimental activities in inquiry-based science education

TRNOVÁ, Eva and Josef TRNA

Basic information

Original name

Hands-on experimental activities in inquiry-based science education

Name in Czech

Hands-on experimenální aktivity v badatelsky orientovaném přírodovědném vzdělávání

Authors

TRNOVÁ, Eva (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution) and Josef TRNA (203 Czech Republic, belonging to the institution)

Edition

Ljubljana, Proceedings book of the joint international conference MPTL'16 - HSCi 2011, p. 293-298, 6 pp. 2011

Publisher

University of Ljubljana, Slovenia

Other information

Language

English

Type of outcome

Stať ve sborníku

Field of Study

50300 5.3 Education

Country of publisher

Slovenia

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

Publication form

printed version "print"

References:

RIV identification code

RIV/00216224:14410/11:00056722

Organization unit

Faculty of Education

ISBN

978-961-269-637-5

Keywords (in Czech)

hands-on experimenty; badatelsky orientované přírodovědné vzdělávání

Keywords in English

hands-on experiments; inquiry-based science education

Tags

International impact, Reviewed
Změněno: 27/2/2017 08:56, doc. RNDr. Eva Trnová, PhD.

Abstract

V originále

The paper deals with a research of the hands-on experimets used in IBSE: Inquiry-Based Science Education. Hands-on activities play a crucial role in all four levels of IBSE. The principle of IBSE is presented on a particular example of hands-on activities in the frame of European research project PROFILES. Used research method is design-based research. The core outcome is the role of hands-on activity in science education.

In Czech

Článek se zabývá výzkumem hands-on aktivit aplikovaných v IBSE: badatelsky orientovaném přírodovědném vzdělávání. Hands-on aktivity hrají zásadní roli ve všech čtyřech úrovních IBSE. Princip IBSE je prezentován na konkrétním příkladu hands-on aktivity v rámci evropského výzkumného projektu PROFILES. Použitou výzkumnou metodou je konstrukční výzkum. Hlavním výstupem výzkumu je role hands-on experimentů v přírodovědném vzdělávání.

Links

266589, interní kód MU
Name: PROFILES—Professional Reflection-Oriented Focus on Inquiry-based Learning and Education through Science (Acronym: PROFILES)
Investor: European Union, Cooperation