Detailed Information on Publication Record
2011
Hands-on experimental activities in inquiry-based science education
TRNOVÁ, Eva and Josef TRNABasic information
Original name
Hands-on experimental activities in inquiry-based science education
Name in Czech
Hands-on experimenální aktivity v badatelsky orientovaném přírodovědném vzdělávání
Authors
TRNOVÁ, Eva (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution) and Josef TRNA (203 Czech Republic, belonging to the institution)
Edition
Ljubljana, Proceedings book of the joint international conference MPTL'16 - HSCi 2011, p. 293-298, 6 pp. 2011
Publisher
University of Ljubljana, Slovenia
Other information
Language
English
Type of outcome
Stať ve sborníku
Field of Study
50300 5.3 Education
Country of publisher
Slovenia
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
Publication form
printed version "print"
References:
RIV identification code
RIV/00216224:14410/11:00056722
Organization unit
Faculty of Education
ISBN
978-961-269-637-5
Keywords (in Czech)
hands-on experimenty; badatelsky orientované přírodovědné vzdělávání
Keywords in English
hands-on experiments; inquiry-based science education
Tags
International impact, Reviewed
Změněno: 27/2/2017 08:56, doc. RNDr. Eva Trnová, PhD.
V originále
The paper deals with a research of the hands-on experimets used in IBSE: Inquiry-Based Science Education. Hands-on activities play a crucial role in all four levels of IBSE. The principle of IBSE is presented on a particular example of hands-on activities in the frame of European research project PROFILES. Used research method is design-based research. The core outcome is the role of hands-on activity in science education.
In Czech
Článek se zabývá výzkumem hands-on aktivit aplikovaných v IBSE: badatelsky orientovaném přírodovědném vzdělávání. Hands-on aktivity hrají zásadní roli ve všech čtyřech úrovních IBSE. Princip IBSE je prezentován na konkrétním příkladu hands-on aktivity v rámci evropského výzkumného projektu PROFILES. Použitou výzkumnou metodou je konstrukční výzkum. Hlavním výstupem výzkumu je role hands-on experimentů v přírodovědném vzdělávání.
Links
266589, interní kód MU |
|