D 2011

ICT support of science learning task solving by students with dyscalculia and gifted students

TRNA, Josef, Lucie MAKYDOVÁ and Lenka PAVLÍČKOVÁ

Basic information

Original name

ICT support of science learning task solving by students with dyscalculia and gifted students

Name in Czech

ICT podpora při řešení přírodovědných učebních úloh žáků s dyskalkulií a talentovaných studentů

Authors

TRNA, Josef (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution), Lucie MAKYDOVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution) and Lenka PAVLÍČKOVÁ (203 Czech Republic)

Edition

Ljubljana, Proceedings book of the joint international conference MPTL'16 - HSCi 2011, p. 81-87, 7 pp. 2011

Publisher

University of Ljubljana, Slovenia

Other information

Language

English

Type of outcome

Stať ve sborníku

Field of Study

50300 5.3 Education

Country of publisher

Slovenia

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

References:

RIV identification code

RIV/00216224:14410/11:00056723

Organization unit

Faculty of Education

ISBN

978-961-269-637-5

Keywords (in Czech)

dyskalkulie; nadání; ICT; učební úlohy

Keywords in English

dyscalculia; giftedness; ICT; learning tasks

Tags

International impact, Reviewed
Změněno: 4/4/2012 09:44, doc. RNDr. Josef Trna, CSc.

Abstract

V originále

The paper deals with a research of the science education of students with special educational needs. Used research method is design-based research. The core outcome is the new form of learning tasks for students with dyscalculia and gifted students.

In Czech

Článek se zabývá výzkumem přírodovědného vzdělávání studentů se specifickými vzdělávacími potřebami. Použitou výzkumnou metodou je konstrukční výzkum. Hlavním výstupem výzkumu je nová forma učebních úloh pro žáky s dyskalkulií a nadané studenty.

Links

MSM0021622443, plan (intention)
Name: Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
Investor: Ministry of Education, Youth and Sports of the CR, Special Needs of Pupils in Context with Framework Educational Programme for Primary Education