Detailed Information on Publication Record
2011
ICT support of science learning task solving by students with dyscalculia and gifted students
TRNA, Josef, Lucie MAKYDOVÁ and Lenka PAVLÍČKOVÁBasic information
Original name
ICT support of science learning task solving by students with dyscalculia and gifted students
Name in Czech
ICT podpora při řešení přírodovědných učebních úloh žáků s dyskalkulií a talentovaných studentů
Authors
TRNA, Josef (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution), Lucie MAKYDOVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution) and Lenka PAVLÍČKOVÁ (203 Czech Republic)
Edition
Ljubljana, Proceedings book of the joint international conference MPTL'16 - HSCi 2011, p. 81-87, 7 pp. 2011
Publisher
University of Ljubljana, Slovenia
Other information
Language
English
Type of outcome
Stať ve sborníku
Field of Study
50300 5.3 Education
Country of publisher
Slovenia
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
References:
RIV identification code
RIV/00216224:14410/11:00056723
Organization unit
Faculty of Education
ISBN
978-961-269-637-5
Keywords (in Czech)
dyskalkulie; nadání; ICT; učební úlohy
Keywords in English
dyscalculia; giftedness; ICT; learning tasks
Tags
International impact, Reviewed
Změněno: 4/4/2012 09:44, doc. RNDr. Josef Trna, CSc.
V originále
The paper deals with a research of the science education of students with special educational needs. Used research method is design-based research. The core outcome is the new form of learning tasks for students with dyscalculia and gifted students.
In Czech
Článek se zabývá výzkumem přírodovědného vzdělávání studentů se specifickými vzdělávacími potřebami. Použitou výzkumnou metodou je konstrukční výzkum. Hlavním výstupem výzkumu je nová forma učebních úloh pro žáky s dyskalkulií a nadané studenty.
Links
MSM0021622443, plan (intention) |
|