PLCHOVÁ, Romana a Roman HYTYCH. Výzkum výcviku z pohledu frekventantů: Proces nabývání jistoty ke vstupu do Výcviku integrace v psychoterapii u frekventantů. 2011.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Výzkum výcviku z pohledu frekventantů: Proces nabývání jistoty ke vstupu do Výcviku integrace v psychoterapii u frekventantů
Název anglicky Research of the training from trainees perspective: The process of trainees gaining certainty to enter the training
Autoři PLCHOVÁ, Romana (203 Česká republika, garant, domácí) a Roman HYTYCH (203 Česká republika).
Vydání 2011.
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Prezentace na konferencích
Obor 50100 5.1 Psychology and cognitive sciences
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV RIV/00216224:14230/11:00056734
Organizační jednotka Fakulta sociálních studií
Klíčová slova anglicky psychoterapy training;psychotherapy integration; motivation; profession identity of the therapist
Změnil Změnila: Mgr. Romana Plchová, Ph.D., učo 182793. Změněno: 4. 4. 2012 20:22.
Anotace
Tato kvalitativní studie, zaměřená na prožívání frekventantů před začátkem Výcviku integrace v psychoterapii, byla vedena podle metodologie zakotvené teorie. Bylo provedeno 11 rozhovorů s budoucími frekventanty přijatými do výcviku a jejich sekundární analýza. Výzkumná otázka zněla „Jak frekventanti získávají jistotu ke vstupu do výcviku integrace v psychoterapii“, s cílem analyzovat tento proces, emoční prožívání, motivaci a očekávání od výcviku. Výsledky zachycují hlavní kategorii s názvem Nabývání jistoty ke vstupu do výcviku integrace. Její 2 hlavní dimenze (nabývání jistoty a potřeba volnosti; důslednost a potřeba nechat plynout), 4 fáze a 8 způsobů procesu nabývání jistoty.
Anotace anglicky
This qualitative research study on the experience of the trainees of psychotherapy training was conducted according to grounded theory methodology. 11 in-depth interviews were conducted with the future trainees (who had already been admitted into the training) of the Training in psychotherapy integration (TPI). The goal of the study was to examin „How do the trainees achieve the certainty to enter the training in psychotherapy integration?“. The maing category called Gaining certainty and its 2 dimensions (to gain the certainty and the need for latitude; thorougness and and ability to let flow) , four phases (critical comparison, identification, self-confirmation, waiting) and 8 ways were described.
Návaznosti
MUNI/A/0904/2010, interní kód MUNázev: Integrace v psychoterapii: výcvik a praxe (Akronym: IPVP)
Investor: Masarykova univerzita, Integrace v psychoterapii: výcvik a praxe, DO R. 2020_Kategorie A - Specifický výzkum - Studentské výzkumné projekty
VytisknoutZobrazeno: 19. 4. 2024 22:28