SEIDENGLANZ, Daniel. Letecká doprava ve střední Evropě pod vlivem nízkonákladových dopravců (Air transport in Central Europe under the influence of low-cost airlines). In Geografie pro život ve 21. století: Sborník příspěvků z XXII. sjezdu České geografické společnosti pořádaného Ostravskou univerzitou v Ostravě 31. srpna - 3. září 2010. Ostrava: Ostravská univerzita v Ostravě, 2010, p. 523-528. ISBN 978-80-7368-903-2.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Letecká doprava ve střední Evropě pod vlivem nízkonákladových dopravců
Name in Czech Letecká doprava ve střední Evropě pod vlivem nízkonákladových dopravců
Name (in English) Air transport in Central Europe under the influence of low-cost airlines
Authors SEIDENGLANZ, Daniel (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution).
Edition Ostrava, Geografie pro život ve 21. století: Sborník příspěvků z XXII. sjezdu České geografické společnosti pořádaného Ostravskou univerzitou v Ostravě 31. srpna - 3. září 2010. p. 523-528, 6 pp. 2010.
Publisher Ostravská univerzita v Ostravě
Other information
Original language Czech
Type of outcome Proceedings paper
Field of Study Earth magnetism, geodesy, geography
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
RIV identification code RIV/00216224:14310/10:00050659
Organization unit Faculty of Science
ISBN 978-80-7368-903-2
Keywords (in Czech) geografie dopravy, letecká doprava, nízkonákladové aerolinie, střední Evropa
Keywords in English transport geography; air transport; low-cost airlines; Central Europe
Tags AKb, rivok
Changed by Changed by: Mgr. Daniel Seidenglanz, Ph.D., učo 11114. Changed: 5/4/2012 15:29.
Abstract
Letecká doprava v současnosti vykazuje silnou dynamiku. Změny dostupnosti prostoru střední Evropy po roce 2000 lze dát do souvislosti i s aktivitou nízkonákladových dopravců (dále LCCs), kteří sem vstoupili v důsledku deregulace odvětví. Cílem příspěvku je analýza vlivu LCCs na prostorovou organizaci letecké dopravy v postsocialistických středoevropských státech, tj. v ČR, na Slovensku, v Maďarsku, v Polsku a v bývalé NDR. Pozornost přitom bude věnována odlišnostem prostorových strategií LCCs a klasických síťových dopravců a geografické strukturaci sítí LCCs (analýzy se zaměří např. na hlavní obsluhované lokality, na trasy s největší frekvencí a kapacitou letů uvnitř studovaného regionu i směřující mimo něj a na prostorové odlišnosti mezi středoevropskými a ostatními LCCs). Výsledky budou komparovány s prostorovými strategiemi LCCs ve středoevropských státech, v nichž v 90. letech nedocházelo k sociální, ekonomické a politické transformaci (bývalé Západní Německo, Rakousko).
Abstract (in English)
At present air transport in the world and thus in Central Europe too shows a strong dynamism. The changes in its availability in Central Europe after 2000 can be attributed to the activities of low-cost airlines who entered the market as a result of deregulation. The aim of the paper is a theoretical analysis of the low-cost phenomenon on one hand and a brief analysis of low-cost activities in Central Europe on the other. The region analysed includes the Czech Republic, Germany, Poland, Slovakia, Austria and Hungary.
Links
GP205/09/P256, research and development projectName: Letecká doprava a její změny v ČR a v regionu střední Evropy
Investor: Czech Science Foundation, Air transport changes in the Czech Republic and in the Central Europe
PrintDisplayed: 23/7/2024 07:26