GULOVÁ, Lenka. Aktivity a programy směřující k rozvoji vzdělávacích perspektiv romského dítěte (Activities and programs aimed at the developement of educational perspectives of Roma children). In Vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami II.Education of Pupils with Special Educational Needs II. první. Brno: Paido, 2008, p. 320-324, 8 pp. edice pedagogické literatury. ISBN 978-80-7315-170-6.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Aktivity a programy směřující k rozvoji vzdělávacích perspektiv romského dítěte
Name in Czech Aktivity a programy směřující k rozvoji vzdělávacích perspektiv romského dítěte
Name (in English) Activities and programs aimed at the developement of educational perspectives of Roma children
Authors GULOVÁ, Lenka (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution).
Edition první. Brno, Vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami II.Education of Pupils with Special Educational Needs II. p. 320-324, 8 pp. edice pedagogické literatury, 2008.
Publisher Paido
Other information
Original language Czech
Type of outcome Chapter(s) of a specialized book
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
RIV identification code RIV/00216224:14410/08:00056759
Organization unit Faculty of Education
ISBN 978-80-7315-170-6
Keywords (in Czech) Romské děti škola asistent pedagoga učitel aktivizační programy výsledky výzkumu
Keywords in English Roma Child school environment assistent teacher teacher activation programmes research
Tags Reviewed
Changed by Changed by: Mgr. Lenka Gulová, Ph.D., učo 5686. Changed: 7/4/2012 07:59.
Abstract
Romské děti a programy směřované k jejich aktivizaci a vzdělávání. Hledání definice sociálně znevýhodněného žáka v kontextu současného školství. Podpůrné mechanismy směřující k rovným příležitostem ve školství, strategii napomáhá sběr dat a analýzy výzkumů směřovaných k romským dětem. Osvědčené mechanismy zahrnují předškolní přípravu, úlohu asistenta pedagoga, aktivizační a vzdělávací kurzy pro dospělé, nulté ročníky, vyhranění pozice romského jazyka a romologie ve vzdělávání (nejen) pedagogů. Klíčová úloha učitele a schopnost učitele kooperovat s dalšími pedagogickými, sociálně pedagogickými a psychologickými profesemi ve školním prostředí.
Abstract (in English)
Roma children and programmes aimed at their activation and education. Finding the definition of socially disadvantaged student in the context of contemporary education. Support mechanisms aimed at equal opportunities in education, strategy of facilitates data collection and analysis of research directed at Roma children. Proven mechanisms include pre-training, the role of assistant teacher, activation and training courses for adults, zero years, the strong position of the Roma language and romologie in education (not only) teachers. The key role of teachers and teachers the ability to cooperate with other educational, social, educational and psychological professions in the school environment.
Links
MSM0021622443, plan (intention)Name: Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
Investor: Ministry of Education, Youth and Sports of the CR, Special Needs of Pupils in Context with Framework Educational Programme for Primary Education
PrintDisplayed: 26/5/2024 20:43