J 2011

Mediální aspekty při využívání historické paměti ve výuce dějepisu

ČAPKA, František

Základní údaje

Originální název

Mediální aspekty při využívání historické paměti ve výuce dějepisu

Název česky

Mediální aspekty při využívání historické paměti ve výuce dějepisu

Název anglicky

Media Aspects in Using Historical Memory in History Teaching

Autoři

ČAPKA, František (203 Česká republika, garant, domácí)

Vydání

Sborník prací Pedagogické fakulty Masarykovy univerzity, řada společenských věd, Brno, Masarykova univerzita, 2011, 1211-6068

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Článek v odborném periodiku

Obor

60101 History

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Kód RIV

RIV/00216224:14410/11:00056781

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

Klíčová slova česky

historická paměť kolektivní paměť socální paměť historie místa paměti historické vědomí

Klíčová slova anglicky

historical memory collective memory social memory history places of memory historical consciousness

Příznaky

Recenzováno
Změněno: 11. 4. 2012 10:56, doc. PhDr. František Čapka, CSc.

Anotace

V originále

Příspěvek provádí rozbor pojmu historická paměť (též kolektivní, sociální) při analýze přístupů hlavních představitelů koncepce sociální paměti. Konfrontuje jejich postoje s názory českých historiků. Na závěr přibližuje možnosti využívání historické paměti při koncipování mediální výchovy v rámci školní výuky dějepisu na českých školách.

Anglicky

The paper performs an analysis of the concept of historical (also collective, social) memory by analyzing the approaches of the main representatives of the social memory concept. It confronts their attitudes with the opinions of Czech hostorians. In conclusion, it approximates the potential of utilizing historical memory in designingmedia education in the teaching school history in Czech schools.