2011
Mediální aspekty při využívání historické paměti ve výuce dějepisu
ČAPKA, FrantišekZákladní údaje
Originální název
Mediální aspekty při využívání historické paměti ve výuce dějepisu
Název česky
Mediální aspekty při využívání historické paměti ve výuce dějepisu
Název anglicky
Media Aspects in Using Historical Memory in History Teaching
Autoři
ČAPKA, František (203 Česká republika, garant, domácí)
Vydání
Sborník prací Pedagogické fakulty Masarykovy univerzity, řada společenských věd, Brno, Masarykova univerzita, 2011, 1211-6068
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Článek v odborném periodiku
Obor
60101 History
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV
RIV/00216224:14410/11:00056781
Organizační jednotka
Pedagogická fakulta
Klíčová slova česky
historická paměť kolektivní paměť socální paměť historie místa paměti historické vědomí
Klíčová slova anglicky
historical memory collective memory social memory history places of memory historical consciousness
Příznaky
Recenzováno
Změněno: 11. 4. 2012 10:56, doc. PhDr. František Čapka, CSc.
V originále
Příspěvek provádí rozbor pojmu historická paměť (též kolektivní, sociální) při analýze přístupů hlavních představitelů koncepce sociální paměti. Konfrontuje jejich postoje s názory českých historiků. Na závěr přibližuje možnosti využívání historické paměti při koncipování mediální výchovy v rámci školní výuky dějepisu na českých školách.
Anglicky
The paper performs an analysis of the concept of historical (also collective, social) memory by analyzing the approaches of the main representatives of the social memory concept. It confronts their attitudes with the opinions of Czech hostorians. In conclusion, it approximates the potential of utilizing historical memory in designingmedia education in the teaching school history in Czech schools.