C
2010
Některé aspekty inkluzivního vzdělávání v podmínkách primárního školství
BARTOŇOVÁ, Miroslava
Basic information
Original name
Některé aspekty inkluzivního vzdělávání v podmínkách primárního školství
Name in Czech
Some of Aspects of Inclusive Education in Pre-School Education Settings
Name (in English)
Some of Aspects of Inclusive Education in Pre-School Education Settings
Edition
1. vyd. Brno, BARTOŇOVÁ, M.; VÍTKOVÁ, M. et. al. Inkluzivní vzdělávání v podmínkách současné české školy. Inclusive Education in Current Czech School, p. 243-252, 9 pp. 2010
Publisher
masarykova univerzita
Other information
Type of outcome
Kapitola resp. kapitoly v odborné knize
Field of Study
50300 5.3 Education
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
RIV identification code
RIV/00216224:14410/10:00056805
Organization unit
Faculty of Education
Keywords (in Czech)
inkluze edukace žák se speciálními vzdělávacími potřebami inkluzivní škola kurikulum
Keywords in English
Education Pupil with Special Educational Needs Inclusive School Curriculum
V originále
Kapitola prezentuje některé z aspektů inkluzivního vzdělávání v podmínkách České republiky. Dále se zaměřuje na stručnou charakteristiku inkluze ve světle výzkumných šetření. Úžeji popisuje výsledky výzkumného projektu realizovaného na základních školách v rámci okresu Brno – venkov.
In English
The chapter presents some of Aspects of Inclusive Education in Czech Republic.Further more is focused on brief Specifications of Inclusion in terms of Research work. The attention is given to Results of Research Project, which was realized at Elementary Schools in the territory Brno Countryside.
Links
MSM0021622443, plan (intention) | Name: Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání | Investor: Ministry of Education, Youth and Sports of the CR, Special Needs of Pupils in Context with Framework Educational Programme for Primary Education |
|
Displayed: 9/11/2024 03:00