Informační systém MU
PELCLOVÁ, Jana. Perceived interactivity in Children Internet Advertising. Topics in Linguistics. Nitra: FF Univerzity Konštantína Filozofa, 2011, roč. 8, December, s. 40-47, 63 s. ISSN 1337-7590.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Perceived interactivity in Children Internet Advertising
Autoři PELCLOVÁ, Jana (203 Česká republika, garant, domácí).
Vydání Topics in Linguistics, Nitra, FF Univerzity Konštantína Filozofa, 2011, 1337-7590.
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Článek v odborném periodiku
Obor 60200 6.2 Languages and Literature
Stát vydavatele Slovensko
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
WWW URL
Kód RIV RIV/00216224:14210/11:00056806
Organizační jednotka Filozofická fakulta
Klíčová slova česky advertising; internet; interactivity
Klíčová slova anglicky reklama; internet; interaktivita
Štítky rivok
Příznaky Recenzováno
Změnil Změnila: Mgr. Petra Georgala, učo 32967. Změněno: 12. 4. 2012 09:06.
Anotace
The article analyzes verbal and non-verbal devices that enable children internet users to control the flow of conversation in a human-machine interaction. The term perceived interactivity refers to the extent of acceptability and controllability with which any web page visitor is provided. The paper discusses the notion of personality and other projected roles as well as the customization of specific lexico-grammatical and pragmatic features regarded as unique in the sociolect of the given target group, but modified to the persuasive needs of advertising discourse.
Zobrazeno: 25. 4. 2024 07:28