NOVÁKOVÁ, Zita and Dagmar VILÁŠKOVÁ. Vhodná edukační strategie jako základní předpoklad úspěšného integrativního vzdělávání žáků s těžkým zrakovým postižením a s poruchou autistického spektra (Adequate Educational Strategy as Fundamental Condition for Successful Integrative Education of Students with Severe Visual Impairment and Autism Spectrum Disorder). In Bartoňová, Miroslava; Vítková, Marie et al. Inkluzivní vzdělávání v podmínkách současné české školy. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2010, p. 217-228. ISBN 978-80-210-5383-0.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Vhodná edukační strategie jako základní předpoklad úspěšného integrativního vzdělávání žáků s těžkým zrakovým postižením a s poruchou autistického spektra
Name (in English) Adequate Educational Strategy as Fundamental Condition for Successful Integrative Education of Students with Severe Visual Impairment and Autism Spectrum Disorder
Authors NOVÁKOVÁ, Zita (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution) and Dagmar VILÁŠKOVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution).
Edition 1. vyd. Brno, Bartoňová, Miroslava; Vítková, Marie et al. Inkluzivní vzdělávání v podmínkách současné české školy, p. 217-228, 12 pp. 2010.
Publisher Masarykova univerzita
Other information
Original language Czech
Type of outcome Chapter(s) of a specialized book
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
RIV identification code RIV/00216224:14410/10:00056837
Organization unit Faculty of Education
ISBN 978-80-210-5383-0
Keywords (in Czech) těžké zrakové postižení porucha autistického spektra strukturované učení integrativní vzdělávání základní škola praktická
Keywords in English severe visual impairment autism spectrum disorder structured teaching integrative education basic school for students with mild intellectual disability
Tags Reviewed
Changed by Changed by: Dana Nesnídalová, učo 831. Changed: 16/4/2012 07:48.
Abstract
Kapitola prezentuje výzkumné šetření analyzující metodu strukturovaného učení a její modifikaci pro nevidomé žáky. Funkčnost této metody byla dlouhodobě ověřována při integrativním vzdělávání nevidomého žáka s poruchou autistického spektra v základní škole praktické. Jednotlivé principy a postupy strukturovaného učení jsou doplněny o konkrétní aktivity a kompenzační pomůcky. Vše je aplikováno v případové studii.
Abstract (in English)
The chapter presents the research analysing the method of structured teaching and its modification for blind students. The functioning of this method was verified during integrative education of a blind student with autism spectrum disorder at school for students with mild intellectual disabilities. The principle and practices of the method are described together with specific activities and supportive aids. All the aspects of the method are described in a case study.
Links
MSM0021622443, plan (intention)Name: Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
Investor: Ministry of Education, Youth and Sports of the CR, Special Needs of Pupils in Context with Framework Educational Programme for Primary Education
PrintDisplayed: 30/4/2024 19:46