JANÍKOVÁ, Marcela. Interakce a komunikace učitelů tělesné výchovy (Interaction and Communication of Physical Education Teachers). 1st ed. Brno: Paido, 2011, 156 pp. Pedagogický výzkum v teorii a praxi, svazek 22. ISBN 978-80-7315-208-6.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Interakce a komunikace učitelů tělesné výchovy
Name in Czech Interakce a komunikace učitelů tělesné výchovy
Name (in English) Interaction and Communication of Physical Education Teachers
Authors JANÍKOVÁ, Marcela (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution).
Edition 1. vyd. Brno, 156 pp. Pedagogický výzkum v teorii a praxi, svazek 22, 2011.
Publisher Paido
Other information
Original language Czech
Type of outcome Book on a specialized topic
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
RIV identification code RIV/00216224:14510/11:00050678
Organization unit Faculty of Sports Studies
ISBN 978-80-7315-208-6
Keywords (in Czech) interakce; komunikace; tělesná výchova; učitelé tělesné výchovy; výuka; interakční styl; typologie učitelů tělesné výchovy
Keywords in English interaction; communication; physical education; physical education teachers
Tags Reviewed
Changed by Changed by: doc. PhDr. Mgr. Marcela Janíková, Ph.D., učo 22233. Changed: 15/4/2012 12:58.
Abstract
Publikace pojednává o komunikaci a interakci ve výuce tělesné výcovy na základní škole. Po teoretickém rozboru sledované problematiky, podává přehled o empirických výzkumech, které byly v této oblasti provedeny u nás i v zahraničí. Těžiště publikace spočívá v prezentaci tří výzkumných studií zaměřených na interakční styl učtielů tělesné výchovy (dotazníkové šetření, na procesy interakce a komunikace ve výuce tělesné výchovy videostudie), na učitelovo pojetí interakce a komunikace ve výuce tělesné výchovy (obsahová analýza rozhovorů). V závěru publikace je prezentována typologie učitelů tělesné výchovy podle interačkního stylu.
Abstract (in English)
This book focuses on communication and interaction in physical education instruction in lower-secondary schools. In the first chapter, theoretical approaches to interaction and communication in the classroom are presented. It follows by presenting research findings provided by questionnaire, content analysis and videostudy. By the end of the publication a typology of physical education teachers is presented.
Links
GP406/08/P252, research and development projectName: Typologie učitelů tělesné výchovy z hlediska jejich interakčních vzorců
Investor: Czech Science Foundation, Typology of Physical Education Teachers depending on their patterns of interaction
PrintDisplayed: 25/4/2024 15:50