VYSKOČILOVÁ, Eva a Vlastimil ŠVEC. The pedagogical condition of student teachers. e-Pedagogium. Olomouc: Pedagogická fakulta Univerzity Palackého, 2011, roč. 2011, IV, s. 120-126, 6 s. ISSN 1213-7758.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název The pedagogical condition of student teachers
Název česky Pedagogická kondice studentů učitelství
Autoři VYSKOČILOVÁ, Eva (203 Česká republika, domácí) a Vlastimil ŠVEC (203 Česká republika, garant, domácí).
Vydání e-Pedagogium, Olomouc, Pedagogická fakulta Univerzity Palackého, 2011, 1213-7758.
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Článek v odborném periodiku
Obor 50300 5.3 Education
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
WWW URL
Kód RIV RIV/00216224:14410/11:00056886
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
Klíčová slova česky vzdělávání učitelů; pedagogická kondice; dialogické jednání s vnitřním partnerem
Klíčová slova anglicky teacher education; pedagogical condition; (inter)acting with the inner partner
Štítky pedagogical condition, Student teachers
Příznaky Mezinárodní význam, Recenzováno
Změnil Změnil: prof. PhDr. Vlastimil Švec, CSc., učo 190. Změněno: 15. 4. 2012 23:01.
Anotace
The paper outlines one of the new approaches to student teachers education - the so-called psychosomatic approach. It is based on the notion of pedagogical condition which expresses the organizing of body, mental and alsomoral dispositions of student teachers to acting. Pedagogical condition may be developed by means of various psychosomatic disciplines which especially include the so called (Inter)acting with the Inner Partner.
VytisknoutZobrazeno: 25. 4. 2024 18:02