Další formáty:
BibTeX
LaTeX
RIS
@article{979775, author = {Vlček, Petr and Mužík, Vladislav}, article_location = {Praha}, article_number = {1}, keywords = {Quality of education; quality of physical education; goals of physical education; physical education conception; physical education curricula; revision}, language = {cze}, issn = {1211-9261}, journal = {Česká kinantropologie.}, title = {Soulad mezi projektovaným a realizovaným kurikulem jako faktor kvality vzdělávání v tělesné výchově}, volume = {16}, year = {2012} }
TY - JOUR ID - 979775 AU - Vlček, Petr - Mužík, Vladislav PY - 2012 TI - Soulad mezi projektovaným a realizovaným kurikulem jako faktor kvality vzdělávání v tělesné výchově JF - Česká kinantropologie. VL - 16 IS - 1 SP - 31-46 EP - 31-46 PB - Česká kinantropologická společnost. SN - 12119261 KW - Quality of education KW - quality of physical education KW - goals of physical education KW - physical education conception KW - physical education curricula KW - revision N2 - Transformační změny, které v českém školství v současnosti probíhají, jsou často spojovány s pojmem kvalita. Obvykle jsou používána slovní spojení, jako je kvalita vzdělávání, kvalita školy, kvalita kurikula, kvalita výuky aj. Hovoří se také o kvalitě jednotlivých vzdělávacích oborů, přičemž z logiky věci vyplývá, že cílem reforem má být pozitivní ovlivnění kvality vzdělávání v těchto oborech. Kvalita vzdělávání je ale problematikou teoreticky málo propracovanou a výzkumně obtížně uchopitelnou. V předloženém textu se proto pokoušíme nastínit některé pohledy na hodnocení kvality vzdělávání, a to v kontextu oborových specifik tělesné výchovy. Uvádíme faktory, které ovlivňují kvalitu vzdělávání, a upozorňujeme, k jakým změnám dochází při různých koncepčních liniích tělesné výchovy plynoucích z odlišných hodnotových východisek. Na základě modelu kvality vzdělávání v tělesné výchově, který koncipovali Egger et al. (2002), i na základě vlastních výzkumných výsledků se snažíme identifikovat faktory kvality vzdělávání v tělesné výchově, které jsou dle našeho názoru stěžejními pro plánované revize projektovaného kurikula tělesné výchovy. ER -
VLČEK, Petr a Vladislav MUŽÍK. Soulad mezi projektovaným a realizovaným kurikulem jako faktor kvality vzdělávání v tělesné výchově. \textit{Česká kinantropologie.}. Praha: Česká kinantropologická společnost., 2012, roč.~16, č.~1, s.~31-46, 15 s. ISSN~1211-9261.
|