k 2012

Environmentální dimenze edukace a biofilní orientace vzdělávání

HORKÁ, Hana

Základní údaje

Originální název

Environmentální dimenze edukace a biofilní orientace vzdělávání

Název anglicky

Environmental dimension and biophile focus in education

Autoři

HORKÁ, Hana

Vydání

Gramotnost ve škole, 2012

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Prezentace na konferencích

Obor

50300 5.3 Education

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

Klíčová slova česky

Gramotnost; ekogramotnost; environmentální gramotnost; gramotnost pro udržitelnost rozvoje; ekologická kultura osobnosti; biofilní orientace vzdělávání; environmentální výchova; kompetence; vzdělávání

Klíčová slova anglicky

Literacy; ecological literacy; environmental literacy; literacy for sustainable development; ecological culture of a personality; biophile focus in education; environmental education; competence; education
Změněno: 14. 11. 2012 23:13, doc. PaedDr. Hana Horká, CSc.

Anotace

ORIG EN

V originále

Autorka předkládá doporučení, která se mohou stát základem změn v nahlížení na přírodu, a to v rovině kognitivní, afektivní a konativní. Posuzuje ji z hlediska jednotlivých specifických pojetí konceptu gramotností a zaujímá stanovisko k rozlišování kognitivní podstaty gramotnostních dovedností o významy environmentální.

Anglicky

The author puts forward several recommendations which can become a basis for these changes on the cognitive, emotional and behavioural level. She discusses it in terms of individual specific conceptions of the term literacy and takes the view on the extension of the cognitive essence of literacy-related skills by meanings environmental.
Zobrazeno: 9. 11. 2024 16:58