k 2012

Environmentální dimenze edukace a biofilní orientace vzdělávání

HORKÁ, Hana

Basic information

Original name

Environmentální dimenze edukace a biofilní orientace vzdělávání

Name (in English)

Environmental dimension and biophile focus in education

Authors

Edition

Gramotnost ve škole, 2012

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Prezentace na konferencích

Field of Study

50300 5.3 Education

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

Organization unit

Faculty of Education

Keywords (in Czech)

Gramotnost; ekogramotnost; environmentální gramotnost; gramotnost pro udržitelnost rozvoje; ekologická kultura osobnosti; biofilní orientace vzdělávání; environmentální výchova; kompetence; vzdělávání

Keywords in English

Literacy; ecological literacy; environmental literacy; literacy for sustainable development; ecological culture of a personality; biophile focus in education; environmental education; competence; education
Změněno: 14/11/2012 23:13, doc. PaedDr. Hana Horká, CSc.

Abstract

V originále

Autorka předkládá doporučení, která se mohou stát základem změn v nahlížení na přírodu, a to v rovině kognitivní, afektivní a konativní. Posuzuje ji z hlediska jednotlivých specifických pojetí konceptu gramotností a zaujímá stanovisko k rozlišování kognitivní podstaty gramotnostních dovedností o významy environmentální.

In English

The author puts forward several recommendations which can become a basis for these changes on the cognitive, emotional and behavioural level. She discusses it in terms of individual specific conceptions of the term literacy and takes the view on the extension of the cognitive essence of literacy-related skills by meanings environmental.