Detailed Information on Publication Record
2012
Environmentální dimenze edukace a biofilní orientace vzdělávání
HORKÁ, HanaBasic information
Original name
Environmentální dimenze edukace a biofilní orientace vzdělávání
Name (in English)
Environmental dimension and biophile focus in education
Authors
Edition
Gramotnost ve škole, 2012
Other information
Language
Czech
Type of outcome
Prezentace na konferencích
Field of Study
50300 5.3 Education
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
Organization unit
Faculty of Education
Keywords (in Czech)
Gramotnost; ekogramotnost; environmentální gramotnost; gramotnost pro udržitelnost rozvoje; ekologická kultura osobnosti; biofilní orientace vzdělávání; environmentální výchova; kompetence; vzdělávání
Keywords in English
Literacy; ecological literacy; environmental literacy; literacy for sustainable development; ecological culture of a personality; biophile focus in education; environmental education; competence; education
Změněno: 14/11/2012 23:13, doc. PaedDr. Hana Horká, CSc.
V originále
Autorka předkládá doporučení, která se mohou stát základem změn v nahlížení na přírodu, a to v rovině kognitivní, afektivní a konativní. Posuzuje ji z hlediska jednotlivých specifických pojetí konceptu gramotností a zaujímá stanovisko k rozlišování kognitivní podstaty gramotnostních dovedností o významy environmentální.
In English
The author puts forward several recommendations which can become a basis for these changes on the cognitive, emotional and behavioural level. She discusses it in terms of individual specific conceptions of the term literacy and takes the view on the extension of the cognitive essence of literacy-related skills by meanings environmental.