MUSIL, Libor. Jak překonávat obtíže při zprostředkování souběžné pomoci pro klienta? (How to Overcome Obstacles in Mediating Parallel Help for Client?). Sociální práce Sociálna práca. Brno: Asociace vzdělavatelů v sociální práci, 2012, 2012/12, No 1, p. 52-76. ISSN 1213-6204.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Jak překonávat obtíže při zprostředkování souběžné pomoci pro klienta?
Name (in English) How to Overcome Obstacles in Mediating Parallel Help for Client?
Authors MUSIL, Libor (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution).
Edition Sociální práce Sociálna práca, Brno, Asociace vzdělavatelů v sociální práci, 2012, 1213-6204.
Other information
Original language Czech
Type of outcome Article in a journal
Field of Study 50600 5.6 Political science
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
RIV identification code RIV/00216224:14230/12:00059797
Organization unit Faculty of Social Studies
Keywords (in Czech) souběžná pomoc zprostředkování realizační obtíže způsoby překonávání
Keywords in English parallel helping intermediation execution obstacles ways of dealing with
Tags Reviewed
Changed by Changed by: prof. PhDr. Libor Musil, CSc., učo 568. Changed: 28/4/2012 12:49.
Abstract
Článek je věnován otázce: „Jak překonávat realizační obtíže, které brání zprostředkovat klientům souběžnou pomoc jiného pomáhajícího pracovníka, a zajistit tak, aby se vyrovnali s obtížemi, které blokují dosažení cíle jejich spolupráce se sociálním pracovníkem?“ Autor u tří aktérů zprostředkování souběžné pomoci – sociálního pracovníka, klienta a dalšího pomáhajícího pracovníka – vymezuje tři typy realizačních potíží: nedostatek představ o účelnosti zprostředkování další pomoci, nedostatek motivace a zábrany v kontaktu. V jednotlivých kapitolách, z nichž každá je věnována jednomu z výše uvedených aktérů, autor uvádí a zdůvodňuje doporučení, jak zvládat realizační obtíže zprostředkování další pomoci.
Abstract (in English)
The article is devoted to the question: “How to overcome difficulties that hinder to mediate parallel help of another helping worker so that client is able to cope with obstacles to reaching aims of his or her cooperation with social worker?” The author defines three kinds of obstacles to participation of actors (i.e. social worker, client and parallel helper) in arranging parallel help: lack of notion of parallel help, lack of motivation to participate in it and restraints to contact with other actor of parallel help. Each of the three chapters is devoted to one of the aforementioned actors, to their obstacles to parallel help and to substantiation of ways to get over these obstacles.
PrintDisplayed: 25/5/2024 03:11