KUBIATKO, Milan, Tomáš JANKO a Kateřina MRÁZKOVÁ. The influence of gender, grade level and favourite subject on Czech lower secondary school pupils perception of geography. International Research in Geographical and Environmental Education. 2012, roč. 21, č. 2, s. 109-122. ISSN 1038-2046. doi:10.1080/10382046.2012.672675.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název The influence of gender, grade level and favourite subject on Czech lower secondary school pupils perception of geography
Autoři KUBIATKO, Milan (703 Slovensko, garant, domácí), Tomáš JANKO (203 Česká republika, domácí) a Kateřina MRÁZKOVÁ (203 Česká republika, domácí).
Vydání International Research in Geographical and Environmental Education, 2012, 1038-2046.
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Článek v odborném periodiku
Obor 50300 5.3 Education
Stát vydavatele Velká Británie
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV RIV/00216224:14410/12:00059811
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
Doi http://dx.doi.org/10.1080/10382046.2012.672675
UT WoS 000211647800003
Klíčová slova anglicky lower secondary school pupils; perception of geography; questionnaire; science
Příznaky Mezinárodní význam, Recenzováno
Změnil Změnil: PaedDr. Milan Kubiatko, PhD., učo 108312. Změněno: 23. 1. 2013 11:16.
Anotace
Geography is an important school subject that brings pupils’ description and explanation of social, economic and/or political aspects of the changing world. It has been affirmed that the interest in a subject depends on the attitude to this subject. This study investigates Czech lower secondary school pupils’ perception of geography. The research was performed on a sample of 540 pupils from six lower secondary schools. The investigation focused on the influence of gender, grade level and favourite subject on the perception of geography in general and in four specific dimensions: Geography as a school subject, Geography and environment, Importance of geography, and Relevance of geography lessons to pupils’ lives. Results suggest that the grade level and subject popularity significantly influence the perception of geography, but gender does not. The implications for teaching practice are also presented.
VytisknoutZobrazeno: 29. 3. 2023 19:20