Detailed Information on Publication Record
2012
Hodnocení Implementace školního vzdělávacího programu v oblasti hotelnictví: případová studie Hotelové školy Brno
GAJZLEROVÁ, Lenka, Jan TRÁVNÍČEK and Jakub TROJANBasic information
Original name
Hodnocení Implementace školního vzdělávacího programu v oblasti hotelnictví: případová studie Hotelové školy Brno
Name in Czech
Hodnocení Implementace školního vzdělávacího programu v oblasti hotelnictví: případová studie Hotelové školy Brno
Name (in English)
Evaluation of implementation of school curriculum in the hotel industry: Brno Hotel School case study
Authors
GAJZLEROVÁ, Lenka (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution), Jan TRÁVNÍČEK (203 Czech Republic) and Jakub TROJAN (203 Czech Republic)
Edition
první. Brno, Konkurenceschopnost v cestovním ruchu, gastronomii a hotelnictví. Sborník příspěvků z páté mezinárodní konference, p. 69-76, 8 pp. 2012
Publisher
Vysoká škola obchodní a hotelová
Other information
Language
Czech
Type of outcome
Stať ve sborníku
Field of Study
50300 5.3 Education
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
Publication form
printed version "print"
RIV identification code
RIV/00216224:14410/12:00059853
Organization unit
Faculty of Education
ISBN
978-80-87300-19-0
Keywords (in Czech)
evaluace; kvantitativní metody; kvalitativní metody; vzdělávání pro konkurenceschopnost; školní vzdělávací program
Keywords in English
evaluation; quantitative methods; qualitative methods; education for competitiveness; school educational program
Tags
Reviewed
Změněno: 20/3/2013 13:26, PhDr. Lenka Gajzlerová, Ph.D.
V originále
Příspěvek představuje metodologii a výsledky hodnocení projektového záměru realizovaného v oblasti sekundárního vzdělávání v hotelnictví. Případová studie se zabývá projektem Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost Hotelové školy Brno s názvem Implementace ŠVP Hotelové školy Brno. Hodnocený projektový záměr směřuje od vybudování tvrdé platformy (technologické vybavení) přes nové edukační nástroje (výukové materiály, učebnice, software) k inovaci celkového výukového procesu s jejich využitím. Kombinovaná forma metodologie a rozsáhlý sběr primárních dat od cílových skupin představuje možný přístup k hodnocení tohoto typu projektů OP VK. Výstupem hodnocení jsou jednak doporučení pro zefektivnění procesu implementace ŠVP a jednak obecné principy zachování a rozvíjení výstupů projektu OP VK po ukončení realizace (v době udržitelnosti), které lze aplikovat i v jiných obdobných projektech.
In English
The paper presents results and methodology of the evaluation of project plan concerning secondary education in the field of hotel management. The case study deals with the project held under Operational Programme Education for Competitiveness in the Hotel school Brno titled Implementation of the SEP of Hotel school in Brno. Evaluated project aims to build the hard platform (technological infrastructure) over the new educational tools (teaching materials, textbooks, software) to upgrade the overall learning process with their use. Combined study methodology and an extensive collection of primary data from the target groups is a possible approach to evaluate this type of project. The outputs are recommendations for streamlining the implementation process of SEP and the general principles of conservation and development of project outputs after the implementation process (sustainability), which can be applied in other similar projects.