BAZALOVÁ, Barbora. Vzdělávání žáků s poruchami autistického spektra v inkluzivní škole v českém a mezinárodním kontextu. Habilitační práce. Brno: Masarykova univerzita. 550 s. 2011.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Vzdělávání žáků s poruchami autistického spektra v inkluzivní škole v českém a mezinárodním kontextu
Název anglicky Education of Students with Autism Spectrum Disorders in the Inclusive School in the Czech and International Context
Autoři BAZALOVÁ, Barbora.
Vydání Habilitační práce. Brno, 550 s. 2011.
Nakladatel Masarykova univerzita
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Účelové publikace
Obor 50300 5.3 Education
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
Klíčová slova česky porucha autistického spektra; autismus; inkluze; vzdělávání; edukace; diagnostika; výzkum; Česká republika; mezinárodní kontext; zahraničí země
Klíčová slova anglicky autism spectrum disorder; autism; inclusion; education; diagnostics; research; the Czech Republic; international context; foreign countries
Změnil Změnila: doc. PhDr. Mgr. Barbora Bazalová, Ph.D., učo 11544. Změněno: 14. 2. 2016 17:17.
Anotace
Předkládaná habilitační práce je shrnutím současných poznatků z oblasti poruch autistického spektra v České republice a vybraných zemích. Práce si klade za cíl přispět díky ucelenému přehledu aktuálních poznatků a získaných dat z prezentovaných výzkumných šetření, zpracovaných do dvou hlavních šetření s četnými subvýzkumy, ke komplexnějšímu pochopení poruchy, zvýšení informovanosti, podpoření trendů inkluzivního vzdělávání žáků s poruchami autistického spektra, a přispět k odborné diskusi na téma vhodnosti integrace žáků s poruchami autistického spektra do škol hlavního vzdělávacího proudu.
Anotace anglicky
The thesis summarizes current information on autism spectrum disorders in the Czech Republic and some foreign countries. The aim of the work is to contribute through a comprehensive overview of theoretical data and data obtained from research investigations, divided into two main studies with various minor sub studies, to the comprehensive understanding of the disorder, raise of awareness, support of the inclusive trends, and to contribute to the debate on the appropriateness of integration of students on the autism spectrum into mainstream schools.
Návaznosti
MSM0021622443, záměrNázev: Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
VytisknoutZobrazeno: 19. 4. 2024 18:28