EIBL, Otto and Jozef JANOVSKÝ. Marketing politických kampaní (Marketing of Political Campaigns). 1st ed. Brno: Masarykova univerzita, 2012, 140 pp. ISBN 978-80-210-5821-7.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Marketing politických kampaní
Name in Czech Marketing politických kampaní
Name (in English) Marketing of Political Campaigns
Authors EIBL, Otto and Jozef JANOVSKÝ.
Edition 1. vyd. Brno, 140 pp. 2012.
Publisher Masarykova univerzita
Other information
Original language Czech
Type of outcome Book on a specialized topic
Field of Study 50601 Political science
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Organization unit Faculty of Social Studies
ISBN 978-80-210-5821-7
Keywords (in Czech) marketing; politická kampaň; výzkum
Keywords in English marketing; political campaign; research
Tags Munipress
Changed by Changed by: Mgr. Martina Dvořáková, učo 180818. Changed: 29/5/2012 15:01.
Abstract
Marketingové nástroje a techniky stále častěji a intenzivněji pronikají do oblasti politiky. S jejich pomocí se strany snaží identifikovat nejzásadnější problémy a témata, která voliče v danou chvíli tíží, a nabídnout unikátní stranická řešení těchto problémů. Jak je patrné, klíčovou roli zde hraje výměna a sběr informací. Způsoby, jakými je možné informace sebrat a jak s nimi naložit (zejména z pohledu politické strany), popisuje tato publikace. Je určena primárně jako studijní podpora pro studenty kurzu POL505 Marketing politických kampaní zařazeného do projektu Politologie pro praxi (podpořeného z prostředků Evropského sociálního fondu, resp. Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost). Své publikum si ale kniha jistě najde i mimo tuto úzce vymezenou skupinu.
Abstract (in English)
Marketing tools and techniques are more often and frequently deployed in the political world. With their help political parties are able to identify the most salient issues and offer voters with unique party solutions. It is obvious that gathering data and information exchange between political parties and voters plays the crucial role. This book describes the basic knowledge of how information can be gathered and how to use it (mainly) for the political party’s benefit. Although the book is primarily intended for the students of the course POL505 Marketing of Political Campaigns (part of the Political Science for Praxis Project supported by European Social Fund...), it can be useful for anyone interested in political marketing.
PrintDisplayed: 27/6/2024 03:51