TRNOVÁ, Eva and Josef TRNA. Influence of connectivism on science education with emphasis on experiments. Online. In Bruguiere, C., Tiberghien, A. & Clément, P., (co-ed. Marzin, P.& Lavonen, J.). E-book proceedings of the ESERA 2011 conference: Science Learning and Citizenship. Part 4. Lyon, France: European Science Education Research Association, 2012, p. 83-89. ISBN 978-9963-700-44-8.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Influence of connectivism on science education with emphasis on experiments
Name in Czech Vliv konektivismu na přírodovědné vzdělávání s důrazem na experimenty
Authors TRNOVÁ, Eva (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution) and Josef TRNA (203 Czech Republic, belonging to the institution).
Edition Lyon, France, E-book proceedings of the ESERA 2011 conference: Science Learning and Citizenship. Part 4. p. 83-89, 7 pp. 2012.
Publisher European Science Education Research Association
Other information
Original language English
Type of outcome Proceedings paper
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher France
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Publication form electronic version available online
WWW URL
RIV identification code RIV/00216224:14410/12:00060019
Organization unit Faculty of Education
ISBN 978-9963-700-44-8
Keywords (in Czech) konektivismus; přírodovědné vzdělávání; příprava učitelů
Keywords in English connectivism; science education; teacher training
Tags International impact, Reviewed
Changed by Changed by: doc. RNDr. Eva Trnová, PhD., učo 26136. Changed: 27/2/2017 08:47.
Abstract
The paper presents research results of connectivistic influence on science education with emphasis on experiments. Implementation of science experiments is also strongly influenced by ICT. This study describes a research which focussed on the following issues: identification of connectivistic factors and determination of the extending of their influence on science education; creation of connectivistic educational tools and techniques and implementation into science teaching/learning and science teachers training.
Abstract (in Czech)
Článek prezentuje výzkumné výsledky vlivu konektivismu na přírodovědné vzdělávání s důrazem na experimenty. Implementace přírodovědných experimentů silně závisí na ICT. Tato studie popisuje výzkum, který je zaměřen na: identifikaci konektivistických faktorů a stanovení jejich vlivu na přírodovědné vzdělávání; tvorbu konektivistických vzdělávacích nástrojů a technik a jejich implementaci do přírodovědné výuky a přípravy učitelů.
Links
MSM0021622443, plan (intention)Name: Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
Investor: Ministry of Education, Youth and Sports of the CR, Special Needs of Pupils in Context with Framework Educational Programme for Primary Education
PrintDisplayed: 8/9/2024 22:36