J 2012

Sociální digitalizace, digitální socializace

SVOBODOVÁ, Marta

Basic information

Original name

Sociální digitalizace, digitální socializace

Name in Czech

Sociální digitalizace, digitální socializace

Name (in English)

Social digitalisation, digital socialisation

Authors

SVOBODOVÁ, Marta

Edition

2012

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Článek v odborném periodiku

Field of Study

Art, architecture, cultural heritage

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

Organization unit

Faculty of Education

Keywords (in Czech)

sociální digitalizace, digitální socializace, audiovizuální tvorba, výtvarná výchova, video-experiment, audiovizuální/filmová výchova, audio-vizuální gramotnost, metodika, tvůrčí dílna KLAP!

Keywords in English

Social digitalisation, digital socialisation, audiovisual creation, art education, video-experiment, audiovisual/ film education, audio-visual literacy, methodology, video workshop KLAP!
Změněno: 30/5/2012 22:15, MgA. Bc. Marta Kovářová, Ph.D.

Abstract

V originále

Práce shrnuje dosavadní výzkumy a poznatky autorky a dalších odborníků zabývajících se audiovizuální tvorbou ve výtvarné výchově i ve výuce obecně. Autorka sestavuje lektorský tým a formou akčního výzkumu se vydává do terénu. Organizuje dva cykly intenzivních týdenních dílen pro učitele a veřejnost zaměřených na experimentování s videem, aby si ověřila efektivitu navržených metodických postupů. Své zkušenosti popisuje a zhodnocuje pro další využití v pedagogické praxi. Vybrané aktivity zpracovává formou metodických listů a text doplňuje třemi DVD s videi vytvořenými na dílnách

In English

This work summarises the existing research and findings of the author and some other experts on audiovisual creation in art education, and education generally. The author puts together a team of teachers to go and work in the field while applying the form of action research. She organizes two cycles of a-week intensive workshops for teachers and public who are interested in experimenting with video, and there she checks whether the designed methodology procedures have been effective. Afterwards, she gives an account of her experience as well as evaluates it in the view of its application in pedagogical practice. Furthermore, she elaborates methodology plans for selected activities and complements the textual work by three DVDs showing the videos created during the workshops.

Links

MUNI/A/1019/2010, interní kód MU
Name: Rozvoj kreativity ve školní i mimoškolní výtvarné pedagogice (Acronym: ROKREA)
Investor: Masaryk University, Category A