D 2012

Otázky školního hodnocení v přípravném vzdělávání učitelů 1. stupně základní školy

HORKÁ, Hana and Jana KRATOCHVÍLOVÁ

Basic information

Original name

Otázky školního hodnocení v přípravném vzdělávání učitelů 1. stupně základní školy

Name (in English)

Issues of school evaluation in the initial training of primary teachers

Authors

HORKÁ, Hana (203 Czech Republic, belonging to the institution) and Jana KRATOCHVÍLOVÁ (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution)

Edition

Brno, Hodnocení a sebehodnocení žáků v primárním vzdělávání - aktuální otázky, perspektivy a výzvy, p. 137-144, 8 pp. 2012

Publisher

Masarykova univerzita

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Stať ve sborníku

Field of Study

50300 5.3 Education

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

Publication form

storage medium (CD, DVD, flash disk)

RIV identification code

RIV/00216224:14410/12:00060188

Organization unit

Faculty of Education

ISBN

978-80-210-5876-7

Keywords (in Czech)

žák; student; hodnocení; sebehodnocení; formy hodnocení; rozvíjející hodnocení

Keywords in English

pupil; student; evaluations; self-evaluation; developing self-evaluation

Tags

Reviewed
Změněno: 25/3/2013 19:04, doc. PaedDr. Hana Horká, CSc.

Abstract

V originále

Hodnocení žáků je výrazem profesní kompetence učitelů, a proto se stává důležitým tématem v přípravném učitelském vzdělávání. Na příkladech pedagogické přípravy autorky uvádějí příležitosti k rozvoji pedagogického myšlení a dovedností pro posuzování vzdělávacích výsledků žáka. Opírají se o výsledky dotazníkového šetření zkoumajícího hodnocení žáků v praxi a sledují možnosti změn v profesní přípravě učitelů v oblasti hodnocení žáků.

In English

Assessment of pupils reflects the professional competence of teachers, and therefore becomes an important topic in initial teacher training. In the examples the authors state teacher training opportunities to develop pedagogical thinking and skills for assessment of pupils learning outcomes. They rely on the results of of a survey exploring pupil assessment in practice and pursue the possibilities of changes in the training of teachers in pupil assessment.

Files attached

HoKrathodnkonf12posl.doc
Request the author's version of the file