Detailed Information on Publication Record
2012
Otázky školního hodnocení v přípravném vzdělávání učitelů 1. stupně základní školy
HORKÁ, Hana and Jana KRATOCHVÍLOVÁBasic information
Original name
Otázky školního hodnocení v přípravném vzdělávání učitelů 1. stupně základní školy
Name (in English)
Issues of school evaluation in the initial training of primary teachers
Authors
HORKÁ, Hana (203 Czech Republic, belonging to the institution) and Jana KRATOCHVÍLOVÁ (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution)
Edition
Brno, Hodnocení a sebehodnocení žáků v primárním vzdělávání - aktuální otázky, perspektivy a výzvy, p. 137-144, 8 pp. 2012
Publisher
Masarykova univerzita
Other information
Language
Czech
Type of outcome
Stať ve sborníku
Field of Study
50300 5.3 Education
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
Publication form
storage medium (CD, DVD, flash disk)
RIV identification code
RIV/00216224:14410/12:00060188
Organization unit
Faculty of Education
ISBN
978-80-210-5876-7
Keywords (in Czech)
žák; student; hodnocení; sebehodnocení; formy hodnocení; rozvíjející hodnocení
Keywords in English
pupil; student; evaluations; self-evaluation; developing self-evaluation
Tags
Reviewed
Změněno: 25/3/2013 19:04, doc. PaedDr. Hana Horká, CSc.
V originále
Hodnocení žáků je výrazem profesní kompetence učitelů, a proto se stává důležitým tématem v přípravném učitelském vzdělávání. Na příkladech pedagogické přípravy autorky uvádějí příležitosti k rozvoji pedagogického myšlení a dovedností pro posuzování vzdělávacích výsledků žáka. Opírají se o výsledky dotazníkového šetření zkoumajícího hodnocení žáků v praxi a sledují možnosti změn v profesní přípravě učitelů v oblasti hodnocení žáků.
In English
Assessment of pupils reflects the professional competence of teachers, and therefore becomes an important topic in initial teacher training. In the examples the authors state teacher training opportunities to develop pedagogical thinking and skills for assessment of pupils learning outcomes. They rely on the results of of a survey exploring pupil assessment in practice and pursue the possibilities of changes in the training of teachers in pupil assessment.