KRATOCHVÍLOVÁ, Jana. Pojetí komplexního rozvíjejícího hodnocení žáků (Concept of a comprehensive and developing assessment of pupils). In Hodnocení a sebehodnocení žáků v primárním vzdělávání - aktuální otázky, perspektivy a výzvy. 2012.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Pojetí komplexního rozvíjejícího hodnocení žáků
Name (in English) Concept of a comprehensive and developing assessment of pupils
Authors KRATOCHVÍLOVÁ, Jana.
Edition Hodnocení a sebehodnocení žáků v primárním vzdělávání - aktuální otázky, perspektivy a výzvy, 2012.
Other information
Original language Czech
Type of outcome Requested lectures
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Organization unit Faculty of Education
Keywords (in Czech) Škola; učitel; žák;hodnocení; sebehodnocení, rozvoj žáka
Keywords in English School; teacher; pupil; assessment; self-assessment; pupil developement
Changed by Changed by: doc. Mgr. Jana Kratochvílová, Ph.D., učo 37304. Changed: 1/3/2013 18:11.
Abstract
Na přednášce PdF MU Brno byl představen model komplexního rozvíjejícího hodnocení, které počítá s aktivní účastí učitele i žáka při hodnocení výsledků žáka i procesu jeho učení. Byly definovány charaketristické znaky systému podporujícího komplexní rozvíjející hodnocení.
Abstract (in English)
By the lecture at dhe Departmant of Education MU Brno was introduced model of developing and comprehensive evaluation that allows for active participation of teachers and pupils in the evaluation process and outcomes of a pupil's learning. Were defined the characteristic features of developing and comprehensive system to support pupil evaluation.
PrintDisplayed: 28/7/2024 08:32