p 2012

Pojetí komplexního rozvíjejícího hodnocení žáků

KRATOCHVÍLOVÁ, Jana

Basic information

Original name

Pojetí komplexního rozvíjejícího hodnocení žáků

Name (in English)

Concept of a comprehensive and developing assessment of pupils

Edition

Hodnocení a sebehodnocení žáků v primárním vzdělávání - aktuální otázky, perspektivy a výzvy, 2012

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Vyžádané přednášky

Field of Study

50300 5.3 Education

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

Organization unit

Faculty of Education

Keywords (in Czech)

Škola; učitel; žák;hodnocení; sebehodnocení, rozvoj žáka

Keywords in English

School; teacher; pupil; assessment; self-assessment; pupil developement
Změněno: 1/3/2013 18:11, doc. Mgr. Jana Kratochvílová, Ph.D.

Abstract

V originále

Na přednášce PdF MU Brno byl představen model komplexního rozvíjejícího hodnocení, které počítá s aktivní účastí učitele i žáka při hodnocení výsledků žáka i procesu jeho učení. Byly definovány charaketristické znaky systému podporujícího komplexní rozvíjející hodnocení.

In English

By the lecture at dhe Departmant of Education MU Brno was introduced model of developing and comprehensive evaluation that allows for active participation of teachers and pupils in the evaluation process and outcomes of a pupil's learning. Were defined the characteristic features of developing and comprehensive system to support pupil evaluation.