J
2012
Special Needs Intervention and Drama Education in Research
PAVLOVSKÁ, Marie a Věra VOJTOVÁ
Základní údaje
Originální název
Special Needs Intervention and Drama Education in Research
Název česky
Speciálně-pedagogické intervence s využitím dramatické výchovy ve výzkumu
Autoři
PAVLOVSKÁ, Marie (203 Česká republika, garant) a
Věra VOJTOVÁ (203 Česká republika, domácí)
Vydání
AD ALTA: Journal of Interdisciplinary Research, MAGNANIMITAS, 2012, 1804-7890
Další údaje
Typ výsledku
Článek v odborném periodiku
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV
RIV/00216224:14410/12:00060215
Organizační jednotka
Pedagogická fakulta
Klíčová slova česky
Děti v riziku; ústavní výchova; dramatická výchova; protektivní faktory; podpůrné faktory; rizikové faktory; podpora; provázení; kompetence; reflexe
Klíčová slova anglicky
At-risk children; institutional care; drama education; protective factors; supportive factors; risk factors; support; guidance; intervention; competencies; reflection
Příznaky
Mezinárodní význam, Recenzováno
V originále
Child alienation syndrome and the threatening processes of social informal learning are the basic phenomena that determine special education needs of children brought up in children s homes. Within the inclusive context of special education, the special needs education intervention of this group of children is led by the perspective of the quality of their adult life and aimed at strengthening of their social competences. This article presents the application and intervention efficiency with the use of drama education forms by an example of long-term research output.
Česky
Syndrom zavrženého dítěte a ohrožující procesy sociálního neformálního učení jsou základními jevy, které podmiňují speciální vzdělávací potřeby dětí vyrůstajících v dětských domovech. V inkluzivním kontextu speciální pedagogiky je speciálněpedagogická intervence této skupiny dětí vedena perspektivou kvality jejich života v dospělosti a zaměřena na posilování jejich sociálních kompetencí. V tomto článku budeme na příkladu výstupu z dlouhodobého výzkumu prezentovat aplikaci a efektivitu intervence s využitím forem dramatické výchovy.
Návaznosti
MSM0021622443, záměr | Název: Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání | Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání |
|
Zobrazeno: 9. 11. 2024 10:19