J 2012

Special Needs Intervention and Drama Education in Research

PAVLOVSKÁ, Marie a Věra VOJTOVÁ

Základní údaje

Originální název

Special Needs Intervention and Drama Education in Research

Název česky

Speciálně-pedagogické intervence s využitím dramatické výchovy ve výzkumu

Autoři

PAVLOVSKÁ, Marie (203 Česká republika, garant) a Věra VOJTOVÁ (203 Česká republika, domácí)

Vydání

AD ALTA: Journal of Interdisciplinary Research, MAGNANIMITAS, 2012, 1804-7890

Další údaje

Jazyk

angličtina

Typ výsledku

Článek v odborném periodiku

Obor

50300 5.3 Education

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Odkazy

URL

Kód RIV

RIV/00216224:14410/12:00060215

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

UT WoS

000218996000008

Klíčová slova česky

Děti v riziku; ústavní výchova; dramatická výchova; protektivní faktory; podpůrné faktory; rizikové faktory; podpora; provázení; kompetence; reflexe

Klíčová slova anglicky

At-risk children; institutional care; drama education; protective factors; supportive factors; risk factors; support; guidance; intervention; competencies; reflection

Příznaky

Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 9. 3. 2022 13:08, Dana Nesnídalová

Anotace

ORIG CZ

V originále

Child alienation syndrome and the threatening processes of social informal learning are the basic phenomena that determine special education needs of children brought up in children s homes. Within the inclusive context of special education, the special needs education intervention of this group of children is led by the perspective of the quality of their adult life and aimed at strengthening of their social competences. This article presents the application and intervention efficiency with the use of drama education forms by an example of long-term research output.

Česky

Syndrom zavrženého dítěte a ohrožující procesy sociálního neformálního učení jsou základními jevy, které podmiňují speciální vzdělávací potřeby dětí vyrůstajících v dětských domovech. V inkluzivním kontextu speciální pedagogiky je speciálněpedagogická intervence této skupiny dětí vedena perspektivou kvality jejich života v dospělosti a zaměřena na posilování jejich sociálních kompetencí. V tomto článku budeme na příkladu výstupu z dlouhodobého výzkumu prezentovat aplikaci a efektivitu intervence s využitím forem dramatické výchovy.

Návaznosti

MSM0021622443, záměr
Název: Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
Zobrazeno: 9. 11. 2024 10:19