KIM, Chongmin a Hyukseung SHIN. A Note on Strategic Advertising in a Duopoly. 2006.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název A Note on Strategic Advertising in a Duopoly
Název česky Poznámka k strategické reklamě v případě duopolu
Autoři KIM, Chongmin a Hyukseung SHIN.
Vydání 2006.
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Článek v odborném periodiku
Obor 10101 Pure mathematics
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
WWW URL
Organizační jednotka Přírodovědecká fakulta
Změnil Změnil: prof. RNDr. Jan Paseka, CSc., učo 1197. Změněno: 22. 6. 2012 15:11.
Anotace
We analyze the effects of strategic advertising when a firm’s advertising exhibits externalities on its competitor’s prfits either negatively or positively. We show that it is possible for both firms to increase profits by engaging in advertising even though advertising steals the market from the other. We show that there may occur too little advertising from society’s perspective even when advertising increases prices. This contrasts with the existing literature that mainly pay attention to the effect of advertising on market price in case of evaluating the social desirability of advertising.
VytisknoutZobrazeno: 29. 3. 2024 12:53