C 2012

The school: On organisational, interpersonal and individual dimensions of organisational learning

POL, Milan, Petr NOVOTNÝ, Martin SEDLÁČEK, Bohumíra LAZAROVÁ, Lenka HLOUŠKOVÁ et. al.

Basic information

Original name

The school: On organisational, interpersonal and individual dimensions of organisational learning

Name in Czech

Škola: K organizačním, interpersonální a individuální dimenzi organizačního učení

Authors

POL, Milan (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution), Petr NOVOTNÝ (203 Czech Republic, belonging to the institution), Martin SEDLÁČEK (203 Czech Republic, belonging to the institution), Bohumíra LAZAROVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution) and Lenka HLOUŠKOVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution)

Edition

1 st edition. Innsbruck, Decoding the meanings of learning at work in Asia and Europe, p. 95-106, 12 pp. 2012

Publisher

Universität Innsbruck

Other information

Language

English

Type of outcome

Kapitola resp. kapitoly v odborné knize

Field of Study

50300 5.3 Education

Country of publisher

Austria

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

Publication form

printed version "print"

References:

RIV identification code

RIV/00216224:14210/12:00057453

Organization unit

Faculty of Arts

ISBN

978-3-902811-55-4

Keywords (in Czech)

organizační učení; škola; interpersonální učení; individuální učení; výzkum

Keywords in English

organisational learning; school; interpersonal learning; individual learning; research

Tags

Tags

International impact, Reviewed
Změněno: 13/4/2013 08:33, Mgr. Vendula Hromádková

Abstract

V originále

In this paper we present some results of an intermediate stage of the research project, Leadership in the Processes of Organisational Learning in Schools. Empirical research in primary schools was initiated during this stage. Its aim is to identify organisational learning in schools and to establish an overview of the stimuli and barriers to organisational learning. The case study was chosen as the research design of this quality-oriented stage of the project. The results of the first two case studies are discussed in detail.

In Czech

V tomto článku prezentujeme některé výsledky aktuální fáze výzkumného projektu o vedení v procesu organizačního učení ve školách. Zmíněná fáze empirického výzkumu v základních školách byla naplánována s cílem identifikovat organizační učení ve školách a vytvořit přehled o stimulech a překážkách organizačního učení. Coby výzkumný design byla v kvalitativně orientované fázi výzkumu vybrána případová studie. Výsledky prvních dvou případových studií jsou detailněji diskutovány.

Links

GAP407/10/1197, research and development project
Name: Procesy organizačního učení a jejich vedení a řízení ve škole
Investor: Czech Science Foundation, Processes of Organizational Learning and their Leadership and Management in Schools

Files attached