Detailed Information on Publication Record
2012
The school: On organisational, interpersonal and individual dimensions of organisational learning
POL, Milan, Petr NOVOTNÝ, Martin SEDLÁČEK, Bohumíra LAZAROVÁ, Lenka HLOUŠKOVÁ et. al.Basic information
Original name
The school: On organisational, interpersonal and individual dimensions of organisational learning
Name in Czech
Škola: K organizačním, interpersonální a individuální dimenzi organizačního učení
Authors
POL, Milan (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution), Petr NOVOTNÝ (203 Czech Republic, belonging to the institution), Martin SEDLÁČEK (203 Czech Republic, belonging to the institution), Bohumíra LAZAROVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution) and Lenka HLOUŠKOVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution)
Edition
1 st edition. Innsbruck, Decoding the meanings of learning at work in Asia and Europe, p. 95-106, 12 pp. 2012
Publisher
Universität Innsbruck
Other information
Language
English
Type of outcome
Kapitola resp. kapitoly v odborné knize
Field of Study
50300 5.3 Education
Country of publisher
Austria
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
Publication form
printed version "print"
References:
RIV identification code
RIV/00216224:14210/12:00057453
Organization unit
Faculty of Arts
ISBN
978-3-902811-55-4
Keywords (in Czech)
organizační učení; škola; interpersonální učení; individuální učení; výzkum
Keywords in English
organisational learning; school; interpersonal learning; individual learning; research
Tags
Tags
International impact, Reviewed
Změněno: 13/4/2013 08:33, Mgr. Vendula Hromádková
V originále
In this paper we present some results of an intermediate stage of the research project, Leadership in the Processes of Organisational Learning in Schools. Empirical research in primary schools was initiated during this stage. Its aim is to identify organisational learning in schools and to establish an overview of the stimuli and barriers to organisational learning. The case study was chosen as the research design of this quality-oriented stage of the project. The results of the first two case studies are discussed in detail.
In Czech
V tomto článku prezentujeme některé výsledky aktuální fáze výzkumného projektu o vedení v procesu organizačního učení ve školách. Zmíněná fáze empirického výzkumu v základních školách byla naplánována s cílem identifikovat organizační učení ve školách a vytvořit přehled o stimulech a překážkách organizačního učení. Coby výzkumný design byla v kvalitativně orientované fázi výzkumu vybrána případová studie. Výsledky prvních dvou případových studií jsou detailněji diskutovány.
Links
GAP407/10/1197, research and development project |
|