TRNA, Josef and Eva TRNOVÁ. Inquiry-Based Science Education in Science and Technology Education as a Connectivist Method. In Research and Training Institute of the East Aegean (INEAG), Greece. Proceedings of the 8th International Conference on Education. Samos, Greece: Research and Training Institute of East Aegean, Greece, 2012, p. 831-837. ISBN 978-618-5009-05-2.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Inquiry-Based Science Education in Science and Technology Education as a Connectivist Method
Name in Czech Badatelsky orientované přírovědné vzdělávání v přírodovědném a technickém vzdělávání jako konektivistická metoda
Authors TRNA, Josef (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution) and Eva TRNOVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution).
Edition Samos, Greece, Proceedings of the 8th International Conference on Education, p. 831-837, 7 pp. 2012.
Publisher Research and Training Institute of East Aegean, Greece
Other information
Original language English
Type of outcome Proceedings paper
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Greece
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Publication form storage medium (CD, DVD, flash disk)
WWW URL
RIV identification code RIV/00216224:14410/12:00060368
Organization unit Faculty of Education
ISBN 978-618-5009-05-2
ISSN 1792-3867
Keywords (in Czech) konektivismus; badatelsky zaměřené přírodovědné vzdělávání; metoda; přírodovědné a technické vzdělávání
Keywords in English connectivism; inquiry-based science education; method; science and technology education
Tags International impact, Reviewed
Changed by Changed by: doc. RNDr. Eva Trnová, PhD., učo 26136. Changed: 27/2/2017 08:48.
Abstract
The result of the innovative pedagogical research is the inquiry-based science education, which should improve the negative attitude towards science education. A reaction to the new learning style of the Net Generation is connectivism as a new pedagogical theory. The efficiency of inquiry-based science education may be increased by the implementation of connectivist elements. This study presents specific examples of connectivist applications in inquiry-based science education.
Abstract (in Czech)
Výsledkem inovativního pedagogického výzkumu je IBSE, které by mělo omezit negativní přístup k přírodovědnému vzdělávání. Reakcí na nový učební styl NET generace je konektivismus jako nová pedagogická teorie. Efektivita IBSE může být posílena implementací konektivistických prvků. Tato studie přináší příklady konektivistických aplikací do IBSE.
Links
266589, interní kód MUName: PROFILES—Professional Reflection-Oriented Focus on Inquiry-based Learning and Education through Science (Acronym: PROFILES)
Investor: European Union, Cooperation
PrintDisplayed: 21/5/2024 16:52