Detailed Information on Publication Record
2012
Inquiry-Based Science Education in Science and Technology Education as a Connectivist Method
TRNA, Josef and Eva TRNOVÁBasic information
Original name
Inquiry-Based Science Education in Science and Technology Education as a Connectivist Method
Name in Czech
Badatelsky orientované přírovědné vzdělávání v přírodovědném a technickém vzdělávání jako konektivistická metoda
Authors
TRNA, Josef (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution) and Eva TRNOVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution)
Edition
Samos, Greece, Proceedings of the 8th International Conference on Education, p. 831-837, 7 pp. 2012
Publisher
Research and Training Institute of East Aegean, Greece
Other information
Language
English
Type of outcome
Stať ve sborníku
Field of Study
50300 5.3 Education
Country of publisher
Greece
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
Publication form
storage medium (CD, DVD, flash disk)
References:
RIV identification code
RIV/00216224:14410/12:00060368
Organization unit
Faculty of Education
ISBN
978-618-5009-05-2
ISSN
Keywords (in Czech)
konektivismus; badatelsky zaměřené přírodovědné vzdělávání; metoda; přírodovědné a technické vzdělávání
Keywords in English
connectivism; inquiry-based science education; method; science and technology education
Tags
International impact, Reviewed
Změněno: 27/2/2017 08:48, doc. RNDr. Eva Trnová, PhD.
V originále
The result of the innovative pedagogical research is the inquiry-based science education, which should improve the negative attitude towards science education. A reaction to the new learning style of the Net Generation is connectivism as a new pedagogical theory. The efficiency of inquiry-based science education may be increased by the implementation of connectivist elements. This study presents specific examples of connectivist applications in inquiry-based science education.
In Czech
Výsledkem inovativního pedagogického výzkumu je IBSE, které by mělo omezit negativní přístup k přírodovědnému vzdělávání. Reakcí na nový učební styl NET generace je konektivismus jako nová pedagogická teorie. Efektivita IBSE může být posílena implementací konektivistických prvků. Tato studie přináší příklady konektivistických aplikací do IBSE.
Links
266589, interní kód MU |
|