D 2012

Inquiry-Based Science Education in Science and Technology Education as a Connectivist Method

TRNA, Josef and Eva TRNOVÁ

Basic information

Original name

Inquiry-Based Science Education in Science and Technology Education as a Connectivist Method

Name in Czech

Badatelsky orientované přírovědné vzdělávání v přírodovědném a technickém vzdělávání jako konektivistická metoda

Authors

TRNA, Josef (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution) and Eva TRNOVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution)

Edition

Samos, Greece, Proceedings of the 8th International Conference on Education, p. 831-837, 7 pp. 2012

Publisher

Research and Training Institute of East Aegean, Greece

Other information

Language

English

Type of outcome

Stať ve sborníku

Field of Study

50300 5.3 Education

Country of publisher

Greece

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

Publication form

storage medium (CD, DVD, flash disk)

References:

RIV identification code

RIV/00216224:14410/12:00060368

Organization unit

Faculty of Education

ISBN

978-618-5009-05-2

ISSN

Keywords (in Czech)

konektivismus; badatelsky zaměřené přírodovědné vzdělávání; metoda; přírodovědné a technické vzdělávání

Keywords in English

connectivism; inquiry-based science education; method; science and technology education

Tags

International impact, Reviewed
Změněno: 27/2/2017 08:48, doc. RNDr. Eva Trnová, PhD.

Abstract

V originále

The result of the innovative pedagogical research is the inquiry-based science education, which should improve the negative attitude towards science education. A reaction to the new learning style of the Net Generation is connectivism as a new pedagogical theory. The efficiency of inquiry-based science education may be increased by the implementation of connectivist elements. This study presents specific examples of connectivist applications in inquiry-based science education.

In Czech

Výsledkem inovativního pedagogického výzkumu je IBSE, které by mělo omezit negativní přístup k přírodovědnému vzdělávání. Reakcí na nový učební styl NET generace je konektivismus jako nová pedagogická teorie. Efektivita IBSE může být posílena implementací konektivistických prvků. Tato studie přináší příklady konektivistických aplikací do IBSE.

Links

266589, interní kód MU
Name: PROFILES—Professional Reflection-Oriented Focus on Inquiry-based Learning and Education through Science (Acronym: PROFILES)
Investor: European Union, Cooperation

Files attached

INQUIRY-BASED_SCIENCE_EDUCATION_IN_SCIENCE_AND_TECHNOLOGY_EDUCATION_AS_A_CONNECTIVIST_METHOD_Trna_Trnova_CZ.pdf
Request the author's version of the file