D 2012

Development of Science and Technology Gifted Students through Inquiry-Based Science Education

TRNOVÁ, Eva a Josef TRNA

Základní údaje

Originální název

Development of Science and Technology Gifted Students through Inquiry-Based Science Education

Název česky

Rozvoj přírovědně a technicky nadaných studentů pomocí badatelsky orientovaného přírovědného vzdělávání

Autoři

TRNOVÁ, Eva (203 Česká republika, garant, domácí) a Josef TRNA (203 Česká republika, domácí)

Vydání

Samos, Greece, Proceedings of the 8th International Conference on Education, od s. 838-844, 7 s. 2012

Nakladatel

Research and Training Institute of East Aegean, Greece

Další údaje

Jazyk

angličtina

Typ výsledku

Stať ve sborníku

Obor

50300 5.3 Education

Stát vydavatele

Řecko

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Forma vydání

paměťový nosič (CD, DVD, flash disk)

Odkazy

URL

Kód RIV

RIV/00216224:14410/12:00060370

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

ISBN

978-618-5009-05-2

ISSN

Klíčová slova česky

nadání; badatelsky zaměřené přírodovědné vzdělávání; přírodovědné a technické vzdělávání

Klíčová slova anglicky

giftednees; inquiry-based science education; science and technology education

Příznaky

Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 27. 2. 2017 08:45, doc. RNDr. Eva Trnová, PhD.

Anotace

ORIG CZ

V originále

It is necessary to look for innovative educational methods that will increase motivation and development of gifted students. IBSE seems to be thist method. Use of IBSE allows teachers to discover hidden giftedness in students. This approach matches needs of gifted students, because it corresponds with their behaviour. We have carried out design-based research of IBSE method at 30 schools. Our results confirmed that IBSE is an effective method. It is necessary to spread our design-based research results of IBSE method with teachers and develop teaching/learning materials.

Česky

Je třeba nalézt inovativní vzdělávací metody, které zvýší motivaci a rozvoj nadaných studentů. IBSE se jeví touto metodou. Užití IBSE dovoluje učiteli objevit skryté nadání studentů. Tento přístup uspokojuje potřeby nadaných studentů, protože odpovídá jejich chování. Realizovali jsme design-based výzkum IBSE metody na 30 školách. Výsledky našeho výzkumu potvrdily, že IBSE je efektivní metoda. Je třeba rozšířit výstupy našeho design-based výzkumu IBSE metody mezi učiteli a vytvořit pro ně výukové materiály.

Návaznosti

MSM0021622443, záměr
Název: Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
Zobrazeno: 3. 11. 2024 15:38