Detailed Information on Publication Record
2012
Development of Science and Technology Gifted Students through Inquiry-Based Science Education
TRNOVÁ, Eva and Josef TRNABasic information
Original name
Development of Science and Technology Gifted Students through Inquiry-Based Science Education
Name in Czech
Rozvoj přírovědně a technicky nadaných studentů pomocí badatelsky orientovaného přírovědného vzdělávání
Authors
TRNOVÁ, Eva (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution) and Josef TRNA (203 Czech Republic, belonging to the institution)
Edition
Samos, Greece, Proceedings of the 8th International Conference on Education, p. 838-844, 7 pp. 2012
Publisher
Research and Training Institute of East Aegean, Greece
Other information
Language
English
Type of outcome
Stať ve sborníku
Field of Study
50300 5.3 Education
Country of publisher
Greece
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
Publication form
storage medium (CD, DVD, flash disk)
References:
RIV identification code
RIV/00216224:14410/12:00060370
Organization unit
Faculty of Education
ISBN
978-618-5009-05-2
ISSN
Keywords (in Czech)
nadání; badatelsky zaměřené přírodovědné vzdělávání; přírodovědné a technické vzdělávání
Keywords in English
giftednees; inquiry-based science education; science and technology education
Tags
International impact, Reviewed
Změněno: 27/2/2017 08:45, doc. RNDr. Eva Trnová, PhD.
V originále
It is necessary to look for innovative educational methods that will increase motivation and development of gifted students. IBSE seems to be thist method. Use of IBSE allows teachers to discover hidden giftedness in students. This approach matches needs of gifted students, because it corresponds with their behaviour. We have carried out design-based research of IBSE method at 30 schools. Our results confirmed that IBSE is an effective method. It is necessary to spread our design-based research results of IBSE method with teachers and develop teaching/learning materials.
In Czech
Je třeba nalézt inovativní vzdělávací metody, které zvýší motivaci a rozvoj nadaných studentů. IBSE se jeví touto metodou. Užití IBSE dovoluje učiteli objevit skryté nadání studentů. Tento přístup uspokojuje potřeby nadaných studentů, protože odpovídá jejich chování. Realizovali jsme design-based výzkum IBSE metody na 30 školách. Výsledky našeho výzkumu potvrdily, že IBSE je efektivní metoda. Je třeba rozšířit výstupy našeho design-based výzkumu IBSE metody mezi učiteli a vytvořit pro ně výukové materiály.
Links
MSM0021622443, plan (intention) |
|