D 2012

Development of Science and Technology Gifted Students through Inquiry-Based Science Education

TRNOVÁ, Eva and Josef TRNA

Basic information

Original name

Development of Science and Technology Gifted Students through Inquiry-Based Science Education

Name in Czech

Rozvoj přírovědně a technicky nadaných studentů pomocí badatelsky orientovaného přírovědného vzdělávání

Authors

TRNOVÁ, Eva (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution) and Josef TRNA (203 Czech Republic, belonging to the institution)

Edition

Samos, Greece, Proceedings of the 8th International Conference on Education, p. 838-844, 7 pp. 2012

Publisher

Research and Training Institute of East Aegean, Greece

Other information

Language

English

Type of outcome

Stať ve sborníku

Field of Study

50300 5.3 Education

Country of publisher

Greece

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

Publication form

storage medium (CD, DVD, flash disk)

References:

RIV identification code

RIV/00216224:14410/12:00060370

Organization unit

Faculty of Education

ISBN

978-618-5009-05-2

ISSN

Keywords (in Czech)

nadání; badatelsky zaměřené přírodovědné vzdělávání; přírodovědné a technické vzdělávání

Keywords in English

giftednees; inquiry-based science education; science and technology education

Tags

International impact, Reviewed
Změněno: 27/2/2017 08:45, doc. RNDr. Eva Trnová, PhD.

Abstract

V originále

It is necessary to look for innovative educational methods that will increase motivation and development of gifted students. IBSE seems to be thist method. Use of IBSE allows teachers to discover hidden giftedness in students. This approach matches needs of gifted students, because it corresponds with their behaviour. We have carried out design-based research of IBSE method at 30 schools. Our results confirmed that IBSE is an effective method. It is necessary to spread our design-based research results of IBSE method with teachers and develop teaching/learning materials.

In Czech

Je třeba nalézt inovativní vzdělávací metody, které zvýší motivaci a rozvoj nadaných studentů. IBSE se jeví touto metodou. Užití IBSE dovoluje učiteli objevit skryté nadání studentů. Tento přístup uspokojuje potřeby nadaných studentů, protože odpovídá jejich chování. Realizovali jsme design-based výzkum IBSE metody na 30 školách. Výsledky našeho výzkumu potvrdily, že IBSE je efektivní metoda. Je třeba rozšířit výstupy našeho design-based výzkumu IBSE metody mezi učiteli a vytvořit pro ně výukové materiály.

Links

MSM0021622443, plan (intention)
Name: Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
Investor: Ministry of Education, Youth and Sports of the CR, Special Needs of Pupils in Context with Framework Educational Programme for Primary Education

Files attached

DEVELOPMENT_OF_SCIENCE_AND_TECHNOLOGY_GIFTED_STUDENTS_THROUGH_INQUIRY-BASED_SCIENCE_EDUCATION_Trnova_Trna_CZ.pdf
Request the author's version of the file