TRNOVÁ, Eva and Josef TRNA. Development of Science and Technology Gifted Students through Inquiry-Based Science Education. In Research and Training Institute of the East Aegean (INEAG), Greece. Proceedings of the 8th International Conference on Education. Samos, Greece: Research and Training Institute of East Aegean, Greece, 2012, p. 838-844. ISBN 978-618-5009-05-2.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Development of Science and Technology Gifted Students through Inquiry-Based Science Education
Name in Czech Rozvoj přírovědně a technicky nadaných studentů pomocí badatelsky orientovaného přírovědného vzdělávání
Authors TRNOVÁ, Eva (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution) and Josef TRNA (203 Czech Republic, belonging to the institution).
Edition Samos, Greece, Proceedings of the 8th International Conference on Education, p. 838-844, 7 pp. 2012.
Publisher Research and Training Institute of East Aegean, Greece
Other information
Original language English
Type of outcome Proceedings paper
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Greece
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Publication form storage medium (CD, DVD, flash disk)
WWW URL
RIV identification code RIV/00216224:14410/12:00060370
Organization unit Faculty of Education
ISBN 978-618-5009-05-2
ISSN 1792-3867
Keywords (in Czech) nadání; badatelsky zaměřené přírodovědné vzdělávání; přírodovědné a technické vzdělávání
Keywords in English giftednees; inquiry-based science education; science and technology education
Tags International impact, Reviewed
Changed by Changed by: doc. RNDr. Eva Trnová, PhD., učo 26136. Changed: 27/2/2017 08:45.
Abstract
It is necessary to look for innovative educational methods that will increase motivation and development of gifted students. IBSE seems to be thist method. Use of IBSE allows teachers to discover hidden giftedness in students. This approach matches needs of gifted students, because it corresponds with their behaviour. We have carried out design-based research of IBSE method at 30 schools. Our results confirmed that IBSE is an effective method. It is necessary to spread our design-based research results of IBSE method with teachers and develop teaching/learning materials.
Abstract (in Czech)
Je třeba nalézt inovativní vzdělávací metody, které zvýší motivaci a rozvoj nadaných studentů. IBSE se jeví touto metodou. Užití IBSE dovoluje učiteli objevit skryté nadání studentů. Tento přístup uspokojuje potřeby nadaných studentů, protože odpovídá jejich chování. Realizovali jsme design-based výzkum IBSE metody na 30 školách. Výsledky našeho výzkumu potvrdily, že IBSE je efektivní metoda. Je třeba rozšířit výstupy našeho design-based výzkumu IBSE metody mezi učiteli a vytvořit pro ně výukové materiály.
Links
MSM0021622443, plan (intention)Name: Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
Investor: Ministry of Education, Youth and Sports of the CR, Special Needs of Pupils in Context with Framework Educational Programme for Primary Education
PrintDisplayed: 11/10/2024 15:27