ŠKRABÁNKOVÁ, Jana and Josef TRNA. Motivation and Creativity in the Model of Development of Science Giftedness. In Giftedness 2012, The 12th Asia-Pacific Conference on Giftedness. 2012.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Motivation and Creativity in the Model of Development of Science Giftedness
Name in Czech Motivace a tvořivost v modelu rozvoje přírodovědného nadání
Authors ŠKRABÁNKOVÁ, Jana and Josef TRNA.
Edition Giftedness 2012, The 12th Asia-Pacific Conference on Giftedness, 2012.
Other information
Original language English
Type of outcome Conference abstract
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher United Arab Emirates
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
WWW URL
Organization unit Faculty of Education
Keywords (in Czech) tvořivost; nadání; motivace; přírodovědné vzdělávání
Keywords in English creativity; giftedness; motivation; science education
Tags International impact, Reviewed
Changed by Changed by: doc. RNDr. Josef Trna, CSc., učo 2027. Changed: 18/2/2013 22:32.
Abstract
The study presents results of our theoretical research in the field of giftedness development, based on the research approaches which are based on the analytical-synthetic modelling and on the data mining. A specific analytical-synthetic model of the educational process of gifted students is presented. The core of this model is to emphasize the position of the motivation of gifted students in an interactive relationship to teacher’s creativity. Despite the deep inner motivation of gifted students it is a creative teacher who is able to offer them new, modern and efficient views on the educational contents of various disciplines. We show originality, creativity and usefulness of motivation (from the part of teachers) for the education of students gifted in science in organizing excursion to CERN.
Abstract (in Czech)
Studie prezentuje výsledky teoretického výzkumu rozvoje nadání, je založena na výzkumné metodě analyticko-syntetického modelování a data-mining. Je představen specifický analyticko-syntetický model vzdělávacího procesu nadaných studentů. Jádrem tohoto modelu je důraz na pozici motivace studentů a tvořivost učitelů. Vnitřní motivace studentů závisí na tvořivém učiteli, který je schopen studentu nabídnout nové variabilní obsahy. Ukazujeme originalitu, tvořivost a prospěšnost motivace nadaných studentů exkurzí do CERNu.
Links
MSM0021622443, plan (intention)Name: Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
Investor: Ministry of Education, Youth and Sports of the CR, Special Needs of Pupils in Context with Framework Educational Programme for Primary Education
PrintDisplayed: 28/3/2024 16:56