TRNA, Josef, Eva TRNOVÁ and Jiří ŠIBOR. Implementation of Inquiry-based Science Education into Science Teachers' Training. Online. In ICONTE- 3rd International Conference on New Trends in Education and Their Implications. Ankara, Turkey: Pegem Academy Publishing, Ankara, Turkey, 2012, p. 609-619. ISBN 978-605-364-273-2.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Implementation of Inquiry-based Science Education into Science Teachers' Training
Name in Czech Implementování Inquiry-based Science Education do přípravy přírodovědných učitelů
Authors TRNA, Josef (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution), Eva TRNOVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution) and Jiří ŠIBOR (203 Czech Republic, belonging to the institution).
Edition Ankara, Turkey, ICONTE- 3rd International Conference on New Trends in Education and Their Implications, p. 609-619, 11 pp. 2012.
Publisher Pegem Academy Publishing, Ankara, Turkey
Other information
Original language English
Type of outcome Proceedings paper
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Turkey
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Publication form electronic version available online
WWW URL
RIV identification code RIV/00216224:14410/12:00060497
Organization unit Faculty of Education
ISBN 978-605-364-273-2
Keywords (in Czech) badatelsky orientované přírodovědné vzdělávání; experimenty; motivace; příprava přírodovědných učitelů
Keywords in English inquiry-based science education; experiments; motivation; science teachers' training
Tags International impact, Reviewed
Changed by Changed by: doc. RNDr. Eva Trnová, PhD., učo 26136. Changed: 27/2/2017 08:46.
Abstract
Inquire based science education (IBSE) is considered the basic upgrade of science education. IBSE and experiments applications have to be implemented into pre-service and especially in-service science teachers' training. We present the first research outcomes of the implementation of IBSE into science teachers’ training. Research is carried out in the framework of the European project “Professional Reflection-Oriented Focus on Inquiry-based Learning and Education through Science” (PROFILES, 7FP). Used research method is design-based research.
Abstract (in Czech)
IBSE je pokládáno za základní inovaci přírodovědného vzdělávání. IBSE a aplikace experimentů musí být implementovány do pregraduální a zejména do postgraduální přípravy přírodovědných učitelů. Prezentujeme první výsledky výzkumu implementace IBSE do pregraduální a zejména postgraduální přípravy přírodovědných učitelů. Výzkum probíhá v rámci evropského projektu “Profesní reflexně-orientované zaměření na badatelsky orientované přírodovědné vzdělávání” (PROFILES, 7FP). Použitá výzkumná metoda je design-based research.
Links
266589, interní kód MUName: PROFILES—Professional Reflection-Oriented Focus on Inquiry-based Learning and Education through Science (Acronym: PROFILES)
Investor: European Union, Cooperation
PrintDisplayed: 6/10/2024 09:34