EN

Virtual Reality System as a Tool for Education

KOVALČÍK, Vít, Jiří CHMELÍK, Martin BEZDĚKA a Jiří SOCHOR. Virtual Reality System as a Tool for Education. In Václav Skala. WSCG Poster proceedings. Plzen: Union Agency, 2012. s. 15-18, 4 s. ISBN 978-80-86943-80-0.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Virtual Reality System as a Tool for Education
Autoři KOVALČÍK, Vít, Jiří CHMELÍK, Martin BEZDĚKA a Jiří SOCHOR.
Vydání Plzen, WSCG Poster proceedings, od s. 15-18, 4 s. 2012.
Nakladatel Union Agency
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Stať ve sborníku
Obor Computer sciences, information science, bioinformatics
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
WWW URL
Organizační jednotka Fakulta informatiky
ISBN 978-80-86943-80-0
Klíčová slova česky VRECKO;Virtuální realita; Počítačová grafika; výuka
Klíčová slova anglicky VRECKO; Virtual Reality; Computer Graphics; Education
Příznaky Recenzováno
Změnil Změnil: RNDr. Vít Kovalčík, Ph.D., učo 4269. Změněno: 17. 10. 2012 10:04.
Anotace
Education in the field of computer graphics is attractive, but the necessity of strong theoretical background and the amount of work needed before achieving a non-trivial output could be discouraging for many students. To cope with inherent complexity of computer graphics applications, we designed a system intended to reduce implementation burden and help the students to achieve interesting results in less time. In our labs we use an in-house virtual reality system, which has been gradually improved by the work of our students and staff for a period of more than eight years. The foundation of the system is a modular architecture that allows rapid assembly of prototyped applications as well as easy implementation of extensions. Computer graphics students with even a fundamental level of knowledge are encouraged to participate in the lab projects. Working on system that allows rapid prototyping and shortens the path to achieving interesting visible results, builds up the students’ motivation and it is a key element of a continuous improvement during the study.
Návaznosti
MUNI/A/0922/2009, interní kód MUNázev: Aplikovaný výzkum Fakulty informatiky (Akronym: AVFI)
Investor: Masarykova univerzita, Grantová agentura MU, Kategorie A - Specifický výzkum - Studentské výzkumné projekty
VytisknoutZobrazeno: 24. 3. 2019 14:52

Další aplikace