Detailed Information on Publication Record
2012
Ochranná hluková pásma letišť v "pološeru" právní úpravy
BAHÝĽOVÁ, Lenka and Stanislav KADEČKABasic information
Original name
Ochranná hluková pásma letišť v "pološeru" právní úpravy
Name (in English)
Noise protection zones of airports in the "twilight" legislation
Authors
BAHÝĽOVÁ, Lenka (203 Czech Republic, belonging to the institution) and Stanislav KADEČKA (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution)
Edition
Právní rozhledy : časopis pro všechna právní odvětví, Praha, C. H. Beck, 2012, 1210-6410
Other information
Language
Czech
Type of outcome
Článek v odborném periodiku
Field of Study
50500 5.5 Law
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
RIV identification code
RIV/00216224:14220/12:00060629
Organization unit
Faculty of Law
Keywords (in Czech)
ochranná pásma; hluk; letiště; opatření obecné povahy
Keywords in English
protection zones; noise; airport; measures of general nature
Tags
Tags
International impact, Reviewed
Změněno: 5/4/2013 08:31, Mgr. Petra Georgala
V originále
Význam a dopad ochranných hlukových pásem letišť, jež se od 1. 1. 2010 zřizují ve formě opatření obecné povahy, narůstá se zvyšující se frekvencí a využíváním letecké dopravy v globalizovaném světě. Dnešní právní regulace ochranných hlukových pásem letišť, samotný jejich účel i zřizování jsou však přesto značně problematickými, což je způsobeno především jejich dvojí právní úpravou s nejasným vzájemným vztahem. Vydání tohoto správního aktu má přitom významné dopady, proto je zejména třeba zvlášť pečlivě vážit jednotlivé protichůdné zájmy zde vystupující (ochrana veřejného zdraví vs. rozvoj letecké dopravy).
In English
The importance and impact of noise protection zones of airports, which are from January 1 2010 established as a measures of general nature, increases with increasing frequency and the use of air transport in a globalized world. Today legislation of noise protection zones of airports, their very purpose and setting are still very problematic, which is mainly due to their dual legislation with a vague correlation. The issuance of this administrative act has a significant impact, so it is especially to be particularly carefully weigh the various conflicting interests are prominent (protection of public health vs. development of air transport).