J 2012

Differences in the Teen Blogosphere: Insights from a Content Analysis of English- and Czech-Language Weblogs

BLINKA, Lukáš, Kaveri SUBRAHMANYAM, David ŠMAHEL a Francesca Romana SEGANTI

Základní údaje

Originální název

Differences in the Teen Blogosphere: Insights from a Content Analysis of English- and Czech-Language Weblogs

Autoři

BLINKA, Lukáš (203 Česká republika, garant, domácí), Kaveri SUBRAHMANYAM (840 Spojené státy), David ŠMAHEL (203 Česká republika, domácí) a Francesca Romana SEGANTI (380 Itálie)

Vydání

Young, 2012, 1103-3088

Další údaje

Jazyk

angličtina

Typ výsledku

Článek v odborném periodiku

Obor

50100 5.1 Psychology and cognitive sciences

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Impakt faktor

Impact factor: 0.550

Kód RIV

RIV/00216224:14230/12:00060631

Organizační jednotka

Fakulta sociálních studií

DOI

http://dx.doi.org/10.1177/110330881202000304

UT WoS

000307985100004

Klíčová slova anglicky

online communication; weblog; blog; adolescents; social media; web 2.0; youth; global Internet culture; Internet
Změněno: 10. 10. 2012 10:42, doc. Mgr. Lukas Blinka, PhD.

Anotace

V originále

Extant research on youth online content and culture is mostly based on U.S. and Western contexts. Our goal was to examine whether a dominant global online youth culture or whether the local context (e.g., language and popular culture) influences youth online content. We compared English language blogs from the U.S. blogosphere, and Czech language blogs from the Czech blogosphere, written by 13- to 17-year-old youth. The last three entries from each blog were selected for content analysis, yielding a sample of 1038 entries. Results showed that English-speaking bloggers presented less personal information used a text-based style, and wrote mainly about their peers and everyday structured life. Czech-speaking bloggers used visuals, and focused on the public scene. Meta-blogging played a significant role in both blogospheres. The pattern of similarities and differences suggested that the blog authors’ physical context likely influenced the particular format or content of their blog entries.

Návaznosti

MSM0021622406, záměr
Název: Psychologické a sociální charakteristiky dětí, mládeže a rodiny, vývoj osobnosti v době proměn moderní společnosti
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Psychologické a sociální charakteristiky dětí, mládeže a rodiny, vývoj osobnosti v době proměn moderní společnosti
Zobrazeno: 20. 10. 2024 16:55