2012
Nové trendy v médiích jako komunikační utopie i nová zkušenost
MOTAL, JanZákladní údaje
Originální název
Nové trendy v médiích jako komunikační utopie i nová zkušenost
Název česky
Nové trendy v médiích jako komunikační utopie i nová zkušenost
Název anglicky
New trends in media as communication utopia and new experience
Autoři
MOTAL, Jan (203 Česká republika, garant, domácí)
Vydání
1. vyd. Brno, Nové trendy v médiích II: rozhlas a televize, od s. 7-24, 17 s. 2012
Nakladatel
Masarykova univerzita
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Kapitola resp. kapitoly v odborné knize
Obor
Písemnictví, masmedia, audiovize
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání
tištěná verze "print"
Odkazy
Kód RIV
RIV/00216224:14230/12:00060644
Organizační jednotka
Fakulta sociálních studií
ISBN
978-80-210-5826-2
Klíčová slova česky
nová média; interaktivita; internet; on-line žurnalistika
Klíčová slova anglicky
new media; interactivity; Internet; on-line journalism
Příznaky
Recenzováno
Změněno: 24. 1. 2013 15:15, doc. MgA. Jan Motal, Ph.D.
V originále
Kapitola kriticky reflektuje teoretický rámec vnímání nových médií. Vymezuje termíny "technokultura" a "informační společnost" tak, že klade důraz na jejich závislost na ekonomických podmínkách a jejich vliv na komunikační proces. Přichází s hypotézou ztráty hermeneutického smyslu jako charakteru proměňujícího se vztahu novináře k informacím. Hypotéza je založena na konceptu informačního násilí ve formě brikoláže jako dominantního módu komunikace v prostředí nových médií společně s přetrvávajícím charakterem konvergence.
Anglicky
Chapter critically reflects and determines a theoretical frame of perception of new media. It defines the terms “technoculture” and “information society”, emphasizing their dependence on economic conditions and their influence on the communication process. It introduces a hypothesis of a loss of hermeneutic sense as a characteristic of journalists’ changing relationship to information. The hypothesis is based on knowledge about constituting information violence in the form of bricolage as a dominant mode of communication in the new media environment together with a persisting trend of media convergence, challenging a further polemic.
Návaznosti
CZ.1.07/2.2.00/07.0458, interní kód MU |
|