C 2012

Nové trendy v médiích jako komunikační utopie i nová zkušenost

MOTAL, Jan

Základní údaje

Originální název

Nové trendy v médiích jako komunikační utopie i nová zkušenost

Název česky

Nové trendy v médiích jako komunikační utopie i nová zkušenost

Název anglicky

New trends in media as communication utopia and new experience

Autoři

MOTAL, Jan (203 Česká republika, garant, domácí)

Vydání

1. vyd. Brno, Nové trendy v médiích II: rozhlas a televize, od s. 7-24, 17 s. 2012

Nakladatel

Masarykova univerzita

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Kapitola resp. kapitoly v odborné knize

Obor

Písemnictví, masmedia, audiovize

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Forma vydání

tištěná verze "print"

Odkazy

Kód RIV

RIV/00216224:14230/12:00060644

Organizační jednotka

Fakulta sociálních studií

ISBN

978-80-210-5826-2

Klíčová slova česky

nová média; interaktivita; internet; on-line žurnalistika

Klíčová slova anglicky

new media; interactivity; Internet; on-line journalism

Příznaky

Recenzováno
Změněno: 24. 1. 2013 15:15, doc. MgA. Jan Motal, Ph.D.

Anotace

V originále

Kapitola kriticky reflektuje teoretický rámec vnímání nových médií. Vymezuje termíny "technokultura" a "informační společnost" tak, že klade důraz na jejich závislost na ekonomických podmínkách a jejich vliv na komunikační proces. Přichází s hypotézou ztráty hermeneutického smyslu jako charakteru proměňujícího se vztahu novináře k informacím. Hypotéza je založena na konceptu informačního násilí ve formě brikoláže jako dominantního módu komunikace v prostředí nových médií společně s přetrvávajícím charakterem konvergence.

Anglicky

Chapter critically reflects and determines a theoretical frame of perception of new media. It defines the terms “technoculture” and “information society”, emphasizing their dependence on economic conditions and their influence on the communication process. It introduces a hypothesis of a loss of hermeneutic sense as a characteristic of journalists’ changing relationship to information. The hypothesis is based on knowledge about constituting information violence in the form of bricolage as a dominant mode of communication in the new media environment together with a persisting trend of media convergence, challenging a further polemic.

Návaznosti

CZ.1.07/2.2.00/07.0458, interní kód MU
Název: Inovace výuky na FSS MU - Katedra žurnalistiky (Akronym: Inovace pro praxi - žurnalistika)
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Inovace výuky na FSS MU - Katedra žurnalistiky, 2.2 Vysokoškolské vzdělávání

Přiložené soubory

Nove_trendy_v_mediich_II.pdf
Požádat o autorskou verzi souboru