Detailed Information on Publication Record
2011
Příprava učitelů odborných předmětů pro odborná učiliště a praktické školy se zaměřením na žáky se speciálními vzdělávacími potřebami
BARTOŇOVÁ, Miroslava and Marie VÍTKOVÁBasic information
Original name
Příprava učitelů odborných předmětů pro odborná učiliště a praktické školy se zaměřením na žáky se speciálními vzdělávacími potřebami
Name (in English)
Training for teachers of vocational subjects for vocational schools and vocational schools with a focus on pupils with special educational needs
Authors
Edition
1. vyd. Bratislava, Inkluzívna edukácia ako multidimenzionálny výchovný problém. Inklusive Edukation als mehrdimensionales Erziehungsproblem. Viktor Lechta (ed.), p. 117-126, 10 pp. 2011
Publisher
Milan Štefanko - IRIS, Bratislava 2011
Other information
Language
Czech
Type of outcome
Kapitola resp. kapitoly v odborné knize
Field of Study
50300 5.3 Education
Country of publisher
Slovakia
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
Organization unit
Faculty of Education
ISBN
978-80-89256-69-3
Keywords (in Czech)
speciální pedagogika inkluzivní vzdělávání žáci se speciálními vzdělávacími potřebami střední škola učitel odborných předmětů
Tags
Reviewed
Změněno: 23/8/2012 17:13, prof. PhDr. Marie Vítková, CSc.
V originále
Kapitola v knize se zabývá problematikou inkluzivního vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami v prostředí středních škol v České republice z pohledu učitelů odborných předmětů. Text obsahuje analýzu úspěšnosti studijního oboru Speciální pedagogika pro učitele středních škol v kombinaci se studijním oborem Učitelství odborných předmětů pro střední školy. Kapitola také představuje vybrané výsledky výzkumného šetření, jehož se zúčastnilo 486 respondentů - žáků SOŠ a SOU a analyzuje zízkaná data z tohoto šetření.
In English
Chapter in the book deals with the issue of inclusive education for pupils with special educational needs at secondary schools in the Czech Republic from the perspective of teachers of vocational subjects. The text contains an analysis of the success of the field of study Special Education for secondary school teachers in conjunction with the field of study Teacher Training for Secondary Schools. This chapter also presents selected results of the survey, which was attended by 486 respondents - SOS and SOU students and analyze the data obtained from this investigation.