C 2011

Příprava učitelů odborných předmětů pro odborná učiliště a praktické školy se zaměřením na žáky se speciálními vzdělávacími potřebami

BARTOŇOVÁ, Miroslava and Marie VÍTKOVÁ

Basic information

Original name

Příprava učitelů odborných předmětů pro odborná učiliště a praktické školy se zaměřením na žáky se speciálními vzdělávacími potřebami

Name (in English)

Training for teachers of vocational subjects for vocational schools and vocational schools with a focus on pupils with special educational needs

Edition

1. vyd. Bratislava, Inkluzívna edukácia ako multidimenzionálny výchovný problém. Inklusive Edukation als mehrdimensionales Erziehungsproblem. Viktor Lechta (ed.), p. 117-126, 10 pp. 2011

Publisher

Milan Štefanko - IRIS, Bratislava 2011

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Kapitola resp. kapitoly v odborné knize

Field of Study

50300 5.3 Education

Country of publisher

Slovakia

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

Organization unit

Faculty of Education

ISBN

978-80-89256-69-3

Keywords (in Czech)

speciální pedagogika inkluzivní vzdělávání žáci se speciálními vzdělávacími potřebami střední škola učitel odborných předmětů

Tags

Reviewed
Změněno: 23/8/2012 17:13, prof. PhDr. Marie Vítková, CSc.

Abstract

V originále

Kapitola v knize se zabývá problematikou inkluzivního vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami v prostředí středních škol v České republice z pohledu učitelů odborných předmětů. Text obsahuje analýzu úspěšnosti studijního oboru Speciální pedagogika pro učitele středních škol v kombinaci se studijním oborem Učitelství odborných předmětů pro střední školy. Kapitola také představuje vybrané výsledky výzkumného šetření, jehož se zúčastnilo 486 respondentů - žáků SOŠ a SOU a analyzuje zízkaná data z tohoto šetření.

In English

Chapter in the book deals with the issue of inclusive education for pupils with special educational needs at secondary schools in the Czech Republic from the perspective of teachers of vocational subjects. The text contains an analysis of the success of the field of study Special Education for secondary school teachers in conjunction with the field of study Teacher Training for Secondary Schools. This chapter also presents selected results of the survey, which was attended by 486 respondents - SOS and SOU students and analyze the data obtained from this investigation.