BARTOŇOVÁ, Miroslava and Marie VÍTKOVÁ. Příprava učitelů odborných předmětů pro odborná učiliště a praktické školy se zaměřením na žáky se speciálními vzdělávacími potřebami (Training for teachers of vocational subjects for vocational schools and vocational schools with a focus on pupils with special educational needs). In Inkluzívna edukácia ako multidimenzionálny výchovný problém. Inklusive Edukation als mehrdimensionales Erziehungsproblem. Viktor Lechta (ed.). 1. vyd. Bratislava: Milan Štefanko - IRIS, Bratislava 2011, 2011, p. 117-126. ISBN 978-80-89256-69-3.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Příprava učitelů odborných předmětů pro odborná učiliště a praktické školy se zaměřením na žáky se speciálními vzdělávacími potřebami
Name (in English) Training for teachers of vocational subjects for vocational schools and vocational schools with a focus on pupils with special educational needs
Authors BARTOŇOVÁ, Miroslava and Marie VÍTKOVÁ.
Edition 1. vyd. Bratislava, Inkluzívna edukácia ako multidimenzionálny výchovný problém. Inklusive Edukation als mehrdimensionales Erziehungsproblem. Viktor Lechta (ed.), p. 117-126, 10 pp. 2011.
Publisher Milan Štefanko - IRIS, Bratislava 2011
Other information
Original language Czech
Type of outcome Chapter(s) of a specialized book
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Slovakia
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Organization unit Faculty of Education
ISBN 978-80-89256-69-3
Keywords (in Czech) speciální pedagogika inkluzivní vzdělávání žáci se speciálními vzdělávacími potřebami střední škola učitel odborných předmětů
Tags Reviewed
Changed by Changed by: prof. PhDr. Marie Vítková, CSc., učo 1615. Changed: 23/8/2012 17:13.
Abstract
Kapitola v knize se zabývá problematikou inkluzivního vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami v prostředí středních škol v České republice z pohledu učitelů odborných předmětů. Text obsahuje analýzu úspěšnosti studijního oboru Speciální pedagogika pro učitele středních škol v kombinaci se studijním oborem Učitelství odborných předmětů pro střední školy. Kapitola také představuje vybrané výsledky výzkumného šetření, jehož se zúčastnilo 486 respondentů - žáků SOŠ a SOU a analyzuje zízkaná data z tohoto šetření.
Abstract (in English)
Chapter in the book deals with the issue of inclusive education for pupils with special educational needs at secondary schools in the Czech Republic from the perspective of teachers of vocational subjects. The text contains an analysis of the success of the field of study Special Education for secondary school teachers in conjunction with the field of study Teacher Training for Secondary Schools. This chapter also presents selected results of the survey, which was attended by 486 respondents - SOS and SOU students and analyze the data obtained from this investigation.
PrintDisplayed: 25/6/2024 16:27