HORKÁ, Hana. Подготовочное энвиронментальное обучение преподавателей в контексте изменения концепции основного обучения в Чешской Республике (Ecological/Environmental Education Across the Curriculum of Undergraduate Teacher Training for Lower Classes of Elementary School). In Экологическое образование для устойчивого развития в условиях реализации федеральных государственных образовательных стандартов. Uljanovsk: Uljanovskij gosudarstvennyj pedagogičeskij universitet, 2011, p. 343-348. ISBN 978-5-86045-479-8.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Подготовочное энвиронментальное обучение преподавателей в контексте изменения концепции основного обучения в Чешской Республике
Name in Czech Přípravné environmentální vzdělávání učitelů v kontextu proměny kurikula základního vzdělávání v České republice
Name (in English) Ecological/Environmental Education Across the Curriculum of Undergraduate Teacher Training for Lower Classes of Elementary School
Authors HORKÁ, Hana.
Edition Uljanovsk, Экологическое образование для устойчивого развития в условиях реализации федеральных государственных образовательных стандартов, p. 343-348, 6 pp. 2011.
Publisher Uljanovskij gosudarstvennyj pedagogičeskij universitet
Other information
Original language Russian
Type of outcome Proceedings paper
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Russian Federation
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Organization unit Faculty of Education
ISBN 978-5-86045-479-8
Keywords (in Czech) Environmentální výchova; přípravné učitelské vzdělávání; Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání; kompetence environmentální/ekopedagogická; pedagogická kompetence; hodnotová dimenze vzdělávání; biofilní orientace vzdělání
Keywords in English Environmental education; undergraduate teacher training; Framework Educational Programme for Elementary Schools; ecopedagogical competence; pedagogical competence; value dimension of competence; biophiled orientation of education
Tags International impact, Reviewed
Changed by Changed by: doc. PaedDr. Hana Horká, CSc., učo 2749. Changed: 12/11/2012 13:46.
Abstract (in Czech)
Autorka poukazuje na možnosti utváření způsobilosti úspěšně vést environmentální výchovu. Vymezuje standard environmentální přípravy učitelů s uvedením základních okruhů pro přípravné vzdělávání učitelů. Zvláštní pozornost je věnována problematice komplementarity otázek přírodovědných a humanitních a společenskovědních. Ukazuje se, že environmentální příprava se může stát katalyzátorem řešení problému, který přináší složité mnohorozměrné kurikulum oboru Učitelství pro 1. stupeň základní školy. Je však třeba se vyvarovat jistých limitujících faktorů, uvedených v závěru stati.
Abstract (in English)
The author points out the possibilities of developing the competence to implement environmental education (EV) successfully.
Links
MSM0021622421, plan (intention)Name: Škola a zdraví pro 21. století
Investor: Ministry of Education, Youth and Sports of the CR, School and Health for the 21st Century
PrintDisplayed: 31/7/2024 05:31