ZOUNEK, Jiří a Petr SUDICKÝ. E-learning : učení (se) s online technologiemi. Vyd. 1. Praha: Wolters Kluwer Česká republika. 226 s. ISBN 978-80-7357-903-6. 2012.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název E-learning : učení (se) s online technologiemi
Název anglicky E-learning : teaching and learning with online technologies
Autoři ZOUNEK, Jiří (203 Česká republika, garant, domácí) a Petr SUDICKÝ (203 Česká republika, domácí).
Vydání Vyd. 1. Praha, 226 s. 2012.
Nakladatel Wolters Kluwer Česká republika
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Odborná kniha
Obor 50300 5.3 Education
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání tištěná verze "print"
Kód RIV RIV/00216224:14210/12:00060711
Organizační jednotka Filozofická fakulta
ISBN 978-80-7357-903-6
Klíčová slova česky e-learning; učení; teorie učení; informační technologie; technologie vzdělávání
Klíčová slova anglicky e-learning; learning; learning theory; information and communication technologies
Štítky e-learning, higher education, learning, learning environment, learning theory, rivok
Příznaky Recenzováno
Změnil Změnila: Mgr. Vendula Hromádková, učo 108933. Změněno: 7. 4. 2013 14:29.
Anotace
Kniha přináší komplexní pohled na problematiku e-learningu. Autoři představují teoretická východiska e-learningu, seznamují s proměnami učení v souvislosti s rozvojem ICT, ale také s klíčovými teoriemi učení. Pozornost je věnována studentům i učitelům učícím (se) v době digitálních technologií. Autoři zde využívají výsledků mnoha empirických výzkumů z oblasti e-learningu. Jednu ze stěžejních kapitol tvoří pedagogická typologie online technologií, která ukazuje možnosti i meze jejich využití v různých podobách výuky či učení se.
Anotace anglicky
Digital technologies are becoming an important medium in many areas of human life, not least in the area of education: they have critical potential with respect to teaching and learning support and constitute a driving force behind innovation processes facilitating the emergence of new learning forms (formal and informal learning) and even entirely new learning approaches, e.g. mobile learning and learning personalization. Although this publication reflects these technological developments, the authors are primarily concerned with e-learning in the context of teaching and learning as such: the book takes into consideration various approaches to learning, e-learning and learning theory as well as empirical field research – including research carried out by the main author. Most chapters thus include a section detailing relevant research findings. The authors of the book likewise draw on their own experience with the long-term application of online technologies in education. E-learning is essentially perceived as an educational process, utilizing online technologies in accordance with ethical principles. The various methods of the application of such technologies are dependent primarily on educational objectives and content, the nature of the educational environment and the needs and capabilities of those involved in the educational process. In addition to aspects of learning in a virtual environment, the publication primarily focuses on the application of online technologies in a traditional classroom setting or on their utilization in so-called blended learning.
VytisknoutZobrazeno: 20. 4. 2024 02:06