MAREŠ, Jan, Stanislav JEŽEK, Helena GRECMANOVÁ and Miroslav DOPITA. Klima školy. Soubor dotazníků pro učitele, žáky a rodiče. 1. revidovaná verze (School climate. Set of questionnaires for teachers, students and parents. First revised version). Praha: NÚV, 2012, 48 pp. ISBN 978-80-87652-89-3.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Klima školy. Soubor dotazníků pro učitele, žáky a rodiče. 1. revidovaná verze
Name (in English) School climate. Set of questionnaires for teachers, students and parents. First revised version
Authors MAREŠ, Jan (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution), Stanislav JEŽEK (203 Czech Republic, belonging to the institution), Helena GRECMANOVÁ (203 Czech Republic) and Miroslav DOPITA (203 Czech Republic).
Edition Praha, 48 pp. 2012.
Publisher NÚV
Other information
Original language Czech
Type of outcome Special-purpose publication
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
WWW URL
RIV identification code RIV/00216224:14230/12:00060718
Organization unit Faculty of Social Studies
ISBN 978-80-87652-89-3
Keywords (in Czech) autoevaluace školy; autoevaluační nástroj; klima školy; dotazníky pro učitele, žáky a rodiče; manuál pro uživatele
Keywords in English school self-evaluation; self-evaluation tool; school climate; questionnaires for teachers students and parents; questionnaires user manual
Tags Reviewed
Changed by Changed by: Mgr. et Mgr. Jan Mareš, Ph.D., učo 22918. Changed: 30/11/2012 11:04.
Abstract
V manuálu evaluačního nástroje naleznete popis a strukturu screeningového nástroje mapujícího klima školy. Součástí manuálu je postup vzniku evaluačního nástroje, pokyny pro práci s nástrojem a výsledky, limity a doporučení k nástroji, evaluační nástroj a ukázku evaluační zprávu. Součástí manuálu jsou i výzkumně ověřené orientační normy pro vyhodnocení výsledků. Evaluační nástroj je školám k dispozici v elektronické podobě na portále evaluačních nástrojů, tj. jeho používání vyžaduje středně pokročilou znalost práce s počítačem. Cílem nástroje je mapování klimatu školy z pohledu učitelů, žáků a rodičů. Nástroj lze využít v různých typech škol (od druhého stupně základních po střední školy).
Abstract (in English)
The manual introduces school climate mapping and screening evaluation tool consisting of three questionnaires (for teachers, students and parents). The manual includes the description of the structure and the process of tool development, instruction for working with the tool and its results, limitations and recommendations for tools and evaluation tool demonstration evaluation report. Parts of the manual are research validated norms for school evaluation. Evaluation tool is available to schools in electronic form on the website of evaluation tools, i.e. its use requires intermediate IT skills. The goal of the mapping is the school climate from the perspective of teachers, pupils and parents. The tool can be used in different types of schools (from second-level of primary to secondary schools).
PrintDisplayed: 31/5/2024 06:57