NEGRINE, Ralph, Václav ŠTĚTKA a Marta FIALOVÁ. Campaigning in but not for Europe: European Campaign Strategies in the UK and the Czech Republic. Online. In Political Communication in European Parliamentary Elections. Surrey, UK: ASHGATE, 2011. s. 75-90. ISBN 978-1-4094-1132-1. [citováno 2024-04-24]
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Campaigning in but not for Europe: European Campaign Strategies in the UK and the Czech Republic
Název česky Campaigning in but not for Europe: European Campaign Strategies in the UK and the Czech Republic
Autoři NEGRINE, Ralph (826 Velká Británie a Severní Irsko), Václav ŠTĚTKA (203 Česká republika, garant, domácí) a Marta FIALOVÁ (203 Česká republika, domácí)
Vydání Surrey, UK, Political Communication in European Parliamentary Elections, od s. 75-90, 16 s. 2011.
Nakladatel ASHGATE
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Kapitola resp. kapitoly v odborné knize
Obor 50600 5.6 Political science
Stát vydavatele Velká Británie a Severní Irsko
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání tištěná verze "print"
WWW amazon
Kód RIV RIV/00216224:14230/11:00060761
Organizační jednotka Fakulta sociálních studií
ISBN 978-1-4094-1132-1
UT WoS 000352230200005
Klíčová slova česky volby do Evropského parlamentu; strategie kampaní; politická komunikace; Česká Republika; Spojené království
Klíčová slova anglicky european parliamentary election; campaign strategies; political communication; Czech Republic; United Kingdom
Příznaky Mezinárodní význam, Recenzováno
Změnil Změnila: Mgr. Blanka Farkašová, učo 97333. Změněno: 19. 2. 2019 10:15.
Anotace
The authors compare EP election campaigns in a generally Euroskeptical environments and under very special circumstances: At the time of the Czech Republic presidency of the EU and so-called "expenses scandal" in Britain. For Great Britain the analysis shows that the fear of voter's reactions might even have enforced parties not to put the EU too much on the agenda, but to treat it as second-order. In the Czech Republic, the major parties used the EP campaign as a prelude to the national elections in a strongly negative and personalized campaign, but EU issues were only found on the agenda of hard-Euroskeptic fringe parties. Altogether, the authors come to the conclusion that "voters in both countries were thereby caught between two most prominent campaign strategies, which could be named 'Campaigning without Europe' and 'Campaigning against Europe'".
Anotace česky
Autoři porovnávají volební kampaně do Evropského parlamentu ve dvou obecně euroskeptických zemích a za velmi zvláštních okolností: V době předsednictví České republiky v EU a tzv. "skandálu s výdaji" v Británii. Analýza ukazuje, že strach z reakcí britských voličů mohl být důvodem proč politické strany upozadily EU agendu a v kampaních se stala druhořadým tématem. V České republice pak hlavní politické strany použily kampaň do EP pouze jako předehru k národním volbám a to silně negativním a personalizovaným způsobem. Samotnou problematiku EU navíc ve svých kampaních využily jen okrajové a primárně euroskeptické strany. Autoři tak dospěli k závěru, že "voliči v obou zemích zůstali chyceni mezi dvěmi nejvýznamnějšími strategiemi, které lze nazvat 'Kampaň bez Evropy' a 'Kampaň proti Evropě'".
VytisknoutZobrazeno: 24. 4. 2024 06:21