RUDA, Aleš and Eduard HOFMANN. Integrated fieldwork as a tool for geography education and teachers geographical skills development. In Müller. Experience-based geography learning. 1st. Freiburg: University of Education Freiburg, 2012, p. 130-261. ISBN 978-3-86387-202-1.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Integrated fieldwork as a tool for geography education and teachers geographical skills development
Name in Czech Integrovaná terénní výuka jako nástroj geografického vzdělávání a rozvoje geografických dovedností
Authors RUDA, Aleš (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution) and Eduard HOFMANN (203 Czech Republic, belonging to the institution).
Edition 1st. Freiburg, Experience-based geography learning, p. 130-261, 2012.
Publisher University of Education Freiburg
Other information
Original language English
Type of outcome Proceedings paper
Field of Study Earth magnetism, geodesy, geography
Country of publisher Germany
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Publication form printed version "print"
RIV identification code RIV/00216224:14410/12:00060779
Organization unit Faculty of Education
ISBN 978-3-86387-202-1
Keywords (in Czech) terénní výuka; geografické vzdělávání; učení se geografickému vzdělávání
Keywords in English fieldwork; geography education;learning to teach geography
Tags International impact, Reviewed
Changed by Changed by: doc. RNDr. Aleš Ruda, Ph.D., učo 111102. Changed: 27/3/2013 08:49.
Abstract
Integrated fieldwork has had an important position withing geography education. Field lessons at our department are focused on specific branches of geography in which students are led to bud basic methodology how to use a fieldwork as an educational tool. This paper summarizes results of the research focused on the position of teacher as a fieldwork manager.
Abstract (in Czech)
Terénní výuka má v geografickém vzdělávání nezastupitelnou úlohu. Jednotlivé lekce jsou na našem pracoviště zaměřeny na dílčí odvětví geografie, ve kterém si studenti zkouší sestavit vlastní postup, jak takovou výuku zrealizovat. tento příspěvek pak dokumentuje výsledky šetření týkající se pozice lektora pro terénní výuku.
Links
CZ.1.07/1.3.10/01.0013, interní kód MUName: Syntézou poznatků přírodních věd k rozvoji klíčových kompetencí učitelů s důrazem na realizaci kurikulární reformy (Acronym: Integrovaná přírodověda)
Investor: South-Moravian Region, By Means of Synthesis of Natural Sciences Knowledge to the Development of Teachers' Key Competences with Emphasis on Realization of Curricular Reform, 1.3 Further education of employees of schools and educational institutes
PrintDisplayed: 15/10/2024 23:07