k
2012
Integrated fieldwork as a tool for geography education and teachers geographical skills development
RUDA, Aleš
Základní údaje
Originální název
Integrated fieldwork as a tool for geography education and teachers geographical skills development
Název česky
Integrovaná terénní výuka jako nástroj geografického vzdělávání a rozvoje geografických dovedností
Název anglicky
Integrated fieldwork as a tool for geography education and teachers geographical skills development
Vydání
Experience-based Geography Learning, 2012
Další údaje
Typ výsledku
Prezentace na konferencích
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Organizační jednotka
Pedagogická fakulta
Klíčová slova česky
terénní výuka, geografické vzdělávání, učení se učit geografii
Klíčová slova anglicky
fieldwork; geography education;learning to teach geography
V originále
Integrated fieldwork has had an important position withing geography education. Field lessons at our department are focused on specific branches of geography in which students are led to bud basic methodology how to use a fieldwork as an educational tool. This paper summarizes results of the research focused on the position of teacher as a fieldwork manager.
Česky
Terénní výuka má v geografickém vzdělávání nezastupitelnou úlohu. Jednotlivé lekce jsou na našem pracoviště zaměřeny na dílčí odvětví geografie, ve kterém si studenti zkouší sestavit vlastní postup, jak takovou výuku zrealizovat. tento příspěvek pak dokumentuje výsledky šetření týkající se pozice lektora pro terénní výuku.
Anglicky
Integrated fieldwork has had an important position withing geography education. Field lessons at our department are focused on specific branches of geography in which students are led to bud basic methodology how to use a fieldwork as an educational tool. This paper summarizes results of the research focused on the position of teacher as a fieldwork manager.
Zobrazeno: 14. 11. 2024 22:59