k 2012

Integrated fieldwork as a tool for geography education and teachers geographical skills development

RUDA, Aleš

Basic information

Original name

Integrated fieldwork as a tool for geography education and teachers geographical skills development

Name in Czech

Integrovaná terénní výuka jako nástroj geografického vzdělávání a rozvoje geografických dovedností

Name (in English)

Integrated fieldwork as a tool for geography education and teachers geographical skills development

Authors

RUDA, Aleš

Edition

Experience-based Geography Learning, 2012

Other information

Type of outcome

Prezentace na konferencích

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

References:

Organization unit

Faculty of Education

Keywords (in Czech)

terénní výuka, geografické vzdělávání, učení se učit geografii

Keywords in English

fieldwork; geography education;learning to teach geography
Změněno: 27/3/2013 08:49, doc. RNDr. Aleš Ruda, Ph.D.

Abstract

V originále

Integrated fieldwork has had an important position withing geography education. Field lessons at our department are focused on specific branches of geography in which students are led to bud basic methodology how to use a fieldwork as an educational tool. This paper summarizes results of the research focused on the position of teacher as a fieldwork manager.

In Czech

Terénní výuka má v geografickém vzdělávání nezastupitelnou úlohu. Jednotlivé lekce jsou na našem pracoviště zaměřeny na dílčí odvětví geografie, ve kterém si studenti zkouší sestavit vlastní postup, jak takovou výuku zrealizovat. tento příspěvek pak dokumentuje výsledky šetření týkající se pozice lektora pro terénní výuku.